گزارش نمایشگاه استانی همدان

در ساعت 30/10 مورخ 2/6/93 آیین گشایش نهمین نمایشگاه کتاب همدان با شرکت حدود 500 ناشر آغاز بکار کرد. شروع به کار این رویداد فرهنگی با اجرای مراسم افتتاحیه و با حضور دکتر صالحی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، دکتر شهرام‌نیا مدیر عامل مؤسسه نمایشگاهها، محمد ناصر نیک‌بخت استاندار، آیت‌ا... طه محمدی نماینده ولی‌فقیه، فاضل عبادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی انجام پذیرفت. در مراسم فوق هر یک از مسئولین به اهمیت کتاب، کتابخوانی و نمایشگاه به سخنرانی پرداخته و در نهایت مراسم با رونمایی سه عنوان کتاب و تجلیل از هنرمندان شهر همدان خاتمه یافت.

با توجه به طولانی شدن مراسم افتتاحیه بازدید از غرفه‌ها توسط مسئولین انجام نشد.

نمایشگاه از سه سالن الوند، ابن‌سینا و حکمتانه دایر بود که غرفه قدرولایت در سالن الوند و در ابعاد 9 متر مربع واقع شده بود.

با توجه به مشاهدات و اظهارات سایر ناشرین نمایشگاه کتاب همدان، امسال نسبت به سال قبل از استقبال کمتری مواجه و دلیل آن را تبلیغات ناکافی، افزایش قیمت کتاب، زمان برگزاری و کاهش قدرت خرید مردم اعلام داشتند.

در این نمایشگاه مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی در سالن اصلی (ابن‌سینا) و در محل مناسب اقدام به ایجاد بخش متمرکز و فروش حدود 25 ناشر تحت عنوان ناشران فروش متمرکز نموده بود.

در طی برگزاری نمایشگاه، کتابهای مؤسسه که بیشترین استقبال را از طرف بازدیدکنندگان داشت نیز عبارتند از در دیدگاههای امام‌خمینی(ره): سیره سیاسي، شاخص‌های راه امام، از دیدگاههای مقام معظم رهبری: اخلاق و معنویت، دنیا مزرعه آخرت، ادامه راه شهیدان و از تاریخ معاصر: تاریخ وقایع انتخابات 88، نقش روشنفکران در تاریخ معاصر ایران، تاریخ انقلاب اسلامی جلدهای 1، 2، 3، 4، 5، 6، احزاب و گروهها (حزب کارگزاران، مشارکت، مجمع روحانیون و منافقین) و هولوکاست. از ادبیات دفاع مقدس: سیره شهدا و پابه‌پای شهدا و از کودک و نوجوان: تیک‌تاک، پیدا کن و بچسبان 1، 2، 3، الفبا رو ببینیم، رنگین‌کمان الفبا، شیر بازیگوش، قصه‌های زندگی، قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب و همچنین کتابهایی چون خانواده موفق و روان‌شناسی راحتی و آرامش را می‌توان نام برد.