مراقب سوء استفاده از حقیقت دفاع مقدس باشیم

مدیر موسسه فرهنگی هنری «قدر ولایت» از ناشران و نویسندگان درخواست کرد تا با اخلاص به انتشار و تبیین وصیت نامه شهداء بپردازند.

احمد عطائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منانشر»، درباره هشدار مقام معظم رهبری در خصوص در معرض تحریف قرار گرفتن دفاع مقدس اظهار داشت: ما از دفاع مقدس یک حقیقت جاری تر و بزرگتری به نام اسلام، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (علیهم السلام) داریم که در طول تاریخ با تحریف های مختلفی مواجه شده اند. جریان هایی شکل گرفت که با وارونه جلوه دادن حتی سیره نبوی سعی بر آن داشتند تا مقابل ولایت ایستاده و سیره اهل بیت را انکار کنند. حقیقت اسلام و پیامبر(ص) اگرچه مورد قبول فرقه های مختلف اسلامی است اما امروزه به گونه ای دیگر توجیه شده است.

او افزود: برای مثال تکفیری ها با همان حربه تحریف، کارها و فعالیت هایی به نفع دشمنان اسلام انجام می دهند. حقیقت دفاع مقدس هم حقیقتی این چنینی است که اگر به طور اساسی از آن حمایت حمایت نشده و تبیین نشود، امکان ورود افرادی برای استفاده از خانواده و قداست شهداء وجود دارد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری «قدر ولایت» در پاسخ به این سوال که «وظیفه ناشران و نویسندگان برای جلوگیری از تحریف درحوزه دفاع مقدس و وصیت نامه شهداء چیست»، گفت: این قشر فرهنگی باید آنچه به عنوان وصیت نامه و سیره های اخلاقی، سیاسی، نظامی و ... که از شهداء باقی مانده است را تبیین و منتشر کنند. در این مساله اولا باید اخلاص داشته باشند زیرا بدون اخلاص چیزی باقی نمی ماند. نویسندگان و ناشران اگر با هدف پاسداشت راه شهید این کار را انجام دهند، خداوند متعال تاثیر کارشان را نشان خواهد اما اگر این دغدغه نداشته باشند، فعالیتشان در این زمینه شبیه کار کاسبی است که در مغازه ای نخود، لوبیا و یا اجناس دیگری می فروشد. این مسلک و رفتار با آنچه از شهداء باقی مانده، هیچ اثری در جامعه نخواهد داشت.

وی ادامه داد:کار ناشر و مولف این است که وصیت نامه شهداء را به جامعه نشان دهد. هر فردی در جامعه که خود را مدیون شهیدان می داند، باید به گفته های آن ها عمل کند که بهترین روش برای تبلیغ عملی راه شهداء است. هنگامی که رهبر معظم انقلاب روی کتابی تقریظ می نویسند به چاپ صدم و یا صدوپنجاهم می رسد دلیل آن هم تعهد و پایبندی ایشان به راه، آرمان و خون شهداء است.

عطائی اظهار داشت: از میان مسوولان کشور، چند نفر مانند مقام معظم رهبری به تبلیغ کتاب خوب اهمیت می دهند؟! باید وارد میدان شده و عملا تبلیغ و تشویق کنند. حقیقتا حمایت مسوولان راه شهداء در جامعه را پررنگ خواهد کرد.

عطائی تصریح کرد: نمازهای پنج گانه ای که در طول روز قرار داده شده برای دور کردن ما از غفلت و فراموشی است تا یادمان نرود که یک ارباب هم داریم، یادمان نرود که محاسبه آخری هم وجود داشته و کارمان به آنجا هم خواهد رسید. مقام معظم رهبری در بیانات خود به «غفلت» و «فراموشی» در حوزه دفاع مقدس اشاره کرده اند. ما در خطر این دو موضوع قرار داریم.

این ناشر در پایان گفت: وصیت نامه شهداء که امام خمینی(ره) هم بر آن تاکید داشتند، برای یادآوری و اصلاح است. ما برای آنکه بتوانیم در طول روز از سایش جهتگیری هایمان جلوگیری کنیم، باید توجهمان به شهداء باشد.