گزارش نمایشگاه استانی کرمان

تاریخ افتتاحیه : 5/8/91 تاریخ اختتامیه : 12/8/91
مراسم افتتاحیة این نمایشگاه با حضور سیدمحمدحسینی ؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اسماعیل نجار ؛ استاندار ، وحید محمدی ؛ معاون فرهنگی ارشاد کرمان و دکترزاهدی نمایندة مردم کرمان و جمعی از همراهان و مسئولین مربوطه صورت گرفت.
در این مراسم ابتدا آقای احمدسعیدی گزارشی از فعالیتها و اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری نمایشگاه مبنی بر ارائة 600هزار عنوان کتاب و همچنین نمایشگاه کتاب را پرمخاطب ترین رویداد فرهنگی اعلام نمودند و سپس آقای حسینی وزیر ارشاد نیز اعلام داشتند برغم محدودیت های اعتباری امسال 28 نمایشگاه کتاب استانی برگزار می شود و در ادامه افزودند معتقدیم هویت و ماهیت هرکشور و ملتی به فرهنگ و کتاب است.
ایشان مقام معظم رهبری را یکی از مروجان اصلی کتابخوانی در کشور دانستند.
در بازدیدی که وزیر ارشاد و هیئت همراه ایشان از غرفة موسسه فرهنگی هنری قدرولایت داشتند ، ضمن توضیح در خصوص آثار منتشرشده و فعالیت های این موسسه ، تعدادی از کتب معرفی شده از جمله نقش روشنفکران و مجلس و نمایندگان آنگونه که باید باشند به نمایندة استان کرمان اهداء گردید.
در مورد استقبال جوانان نیز این نکته قابل ذکر است که در دفتر انتقادات و پیشنهادات موسسه که در غرفه قرار گرفته بود ، تعدادی از جوانان ضمن تقدیر از تلاشهای موسسه پیشنهاداتی را به صورت مکتوب ارائه نمودند و شش نفر از این عزیزان هم با تکمیل فرم اشتراک به خانوادة قدرولایت پیوستند.
کتابهایی که در ردة بزرگسالان مورد استقبال بیشتری قرار گرفتند در گروه شخصیت و دیدگاه های حضرت امام کتاب شاخص های راه امام ، در گروه شخصیت و دیدگاههای رهبری کتب مسجد پایگاه اسلام ، در گروه تاریخ معاصر کتاب درمشروطه چه گذشت ، در گروه معارف اسلامی کتاب چهل گوهراززهرای اطهر ، درگروه ادعیه و قرآن هم مفاتیح،قرآن ونهج البلاغه و در گروه کودک و نوجوان نیز مجموعه های قصه های شنیدنی ازبچه های خوب و قصه های زندگی بودند.
محل غرفة موسسه در حدود 15متر با نور کافی و موقعیت خوب بود ولیکن از لحاظ نظافت متأسفانه بعلت عدم کفپوش مناسب و فقدان موکت یا کاشی بر اثر رفت و آمد بازدیدکنندگان از گردوغبار توأم بوده و مشکلاتی را برای غرفه داران و کتابها بوجود آورده بود ، ضمناً از لحاظ تبلیغات نسبتاً خوب انجام شده بود.

درعکس ذیل از سمت راست : آقای حیدری مسئول نمایندگیهای قدرولایت ، آقای حسینی وزیرمحترم ارشاد ، آقای احمدسعیدی مدیرکل ارشاداستان ، آقای عظیمی مسئول موسسه نمایشگاهها و آقای نجار استاندارکرمان

تصاویر: