گزارش نمایشگاه استانی خراسان شمالی (بجنورد)

1- خراسان شمالی بجنورد.
2- 7/6/91 13/6/91
3- آقای محمود احمدی بیغش استاندار- حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی امام جمعه- آقای حسین ثابت قدم وحید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی- آقای موسی ثروتی نماینده- ناصر هدایتی معاون فرهنگ و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی- جناب سرهنگ سعادت جلال دولت مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی.
4- مراسم افتتاحیه در ساعت 10 صبح مورخ 7/6/91 با حضور مسئولین ذکر شده افتتاح و در ابتدا آقای حسین ثابت قدم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ضمن خیرمقدم به حاضرین در مورد نحوه برگزاری نمایشگاه- تعداد ناشرین شرکت کننده و اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در استان بزرگترین رویداد حوزه فرهنگ می‌باشد عنوان گردند. سپس آقای یعقوبی امام جمعه در خصوص کتاب و نقش کتاب در خانواده که موجب سرسبزی و پاک‌اندیشی جامعه می‌گردد. سخنانی ایراد فرمودند و در پایان آقای محمود احمدی استاندارد انتقاد شدیدی در مورد محل برگزاری نمایشگاه و جایگاه نمایشگاه بین‌المللی در استان داشتند که آن را بسیار ضعیف و نامطلوب عنوان و اظهار داشتند نمایشگاه کتاب یک رویداد معنوی است و نه تجاری و باید در این مورد بررسی و تجدیدنظر شود.
5- استاندار- امام جمعه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی از جمله افراد بازدید کننده غرفه قدرولایت بودند و بیشتر آنان در مورد آثار سالم و ارزشی مؤسسه تقدیر و تشکر کردند.
6- استقبال در روزهای پایانی نمایشگاه بسیار زیاد و عموماً قشر بزرگسال و کودکان از کتابهای موجود در غرفه دیدن نمودند و جوانان به لحاظ محدودیت در عنوان کتابها کمتر حضور داشتند.
7- در کودکان کتابهائیکه جنبه آموزشی داشته از جمله: ببین و بگو- رنگین کمان الفبا- الفبا را ببینیم- قصه‌های آموزشی شیر بازیگوش- پیدا کن بچسبان و در نوجوانان قصه‌های زندگی و قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب و در بزرگسالان: قرآن رحلی- مفاتیح- قرآنهای کیفی- نهج‌البلاغه- کتابهایی با موضوع جنگ نرم (فتنه و فتنه‌گران- وظایل در شرایط فتنه و...) کتابهای عمومی- روانشناسی و آرامش- خانواده موفق و همچنین تعدادی از کتابهای دیدگاههای حضرت امام و رهبری مورد استقبال مخاطبین قرار داشت.
8- استقرار غرفه در محل مناسب و در مجاور درب ورودی سالن شماره یک نمایشگاه و با متراژ 15 متر بود که از لحاظ نور، نظافت نسبتاً مناسب بنظر می‌رسید.
9- نصب بنر و پوستر در خیابانهای مسیر نمایشگاه مشاهده و در صدا و سیما نیز برنامه زنده نمایشگاهی به اجرا گذاشته شده بود.
10- بیش از 140 غرفه استانی راه‌اندازی شده بود ک از این تعداد 20 غرفه جهت فعالیتهای جنبی در نظر گرفته و مابقی به غرفه‌های دینی، داستانی و آموزشی اختصاص یافته بود.
11- سخنرانی پیرامون حجاب و عفاف، جنگ نرم، شبی با شاعران استان، اجرای موسیقی‌های زنده محلی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه بود.