گزارش مختصر حضور مؤسسه در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (13-23 اردیبهشت 1391)

با پایان یافتن، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و انتشار آمار تعداد بازدید کنندگان و میزان خرید کتاب در این نمایشگاه، مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت نسبت به جمع‌بندی نتایج حضور خود در نمایشگاه اقدام نماید.
صرف‌نظر از دستاوردهایی چون ارتباط مستقیم با مخاطبان و دریافت نقطه‌نظرات و پیشنهادات آنان، ارتباط با ناشران شرکت کننده در نمایشگاه، معرفی آثار جدید به مشتریان دائمی کتب مؤسسه؛ از لحاظ آماری، نکات ذیل به اطلاع عمومی علاقمندان به آثار مؤسسه می‌رسد.
1- استقبال و فروش از آثار کودک و نوجوان مؤسسه، که در غرفه مجزا و در سالن کودک و نوجوان عرضه می‌شد، نسبت به سال 90 نزدیک به 72 درصد رشد داشته است.
2- فروش آثار عمومی مؤسسه نسبت به سال 90 حدود 80 درصد کاهش نشان می‌دهد امّا حدود 20 درصد نسبت به سال 89 افزایش داشته است. ارزیابی ما نشان می‌دهد که جابجایی محل غرفه در سال 91 به انتهای شبستان و بسته‌بودن درب غربی و برخی درب‌های جنوبی شبستان در این کاهش، نقش بسزایی داشته است و مخاطبان دائمی و علاقمند مؤسسه فروش ثابت مؤسسه را تأمین نموده‌اند.
3- در گروه کودکان مجموعاً 8081 جلد کتاب به فروش رفته است که بیشترین آن مربوط به کتاب «تیک‌تاک» و در مرتبه بعدی کتابهای توبگو (مجموعه 5 جلدی)، کتابهای قصه‌های پروانه (مجموعه 14 جلدی)، قصه‌های شیر بازیگوش (مجموعه 10 جلدی) و پیدا کن بچسبان (مجموعه 3 جلدی) قرار دارند.
4- در گروه نوجوان مجموعاً 1565 جلد کتاب فروش رفته است که کتاب «کفش‌های فرمانده» جلد دوم از مجموعه قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب، «مداد رنگی‌های خدا»، «کدام زیباتر است» و «قول کبوترها» از مجموعه قصه‌های زندگی در مراتب بعدی بیشترین فروش قرار دارند. البته کتاب «قصة آفتاب» و «عارف نوجوان» نیز فروشهای بعدی را بخود اختصاص داده‌اند.
5- در بخش عمومی مجموعاً 3620 جلد کتاب در گروه‌های معارف اسلامی، دیدگاهها و شخصیت حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر، ادبیات دفاع مقدس، به فروش رسیده است. از لحاظ ریالی کتابهای «تاریخ معاصر» در رتبة اوّل و «ادبیات دفاع مقدس» در رتبه دوم قرار دارد، لیکن از لحاظ تعداد جلد، گروه «ادبیات دفاع مقدس» در رتبة اول قرار گرفته و دیدگاههای رهبر معظم انقلاب‌اسلامی در مرتبة دوم و تاریخ معاصر در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.
6- بیشترین فروش مؤسسه در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (19-21) اردیبهشت، صورت گرفته است.