گفتگوی خبرگزاری ايبنا با مسئول موسسه فرهنگی هنری قدر ولايت

مسئول موسسه فرهنگي و هنري قدر ولايت گفت: با همكاري اقشاري مانند مسئولان كشوري و نظامي، روحانيت و مربيان امور تربيتي مدارس، جهاد فرهنگي در زمينه كتابخواني صورت خواهد گرفت و سرانه مطالعه به طور چشمگيري بيشتر خواهد شد./
احمد عطايي، مسئول موسسه فرهنگي و هنري قدر ولايت در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با درخواست توجه مسئولان و مردم به توصيه‌هاي حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي در بحث كتاب و كتابخواني در سال‌هاي اخير، اظهار داشت: بايد به كتاب به جاي كالاي تشريفاتي و ويژه چيدمان در كتابخانه، به عنوان كالاي ضروري نگريسته شود.

وي با اشاره به حضور اقشار تاثيرگذار در جامعه براي توسعه كتابخواني، تصريح كرد: روحانيت قشري مهم در جامعه‌اند. حدود 60 هزار مسجد در سراسر كشور وجود دارند كه اگر روحانيت در سخنراني‌هاي بين نماز جماعت، در هفته يك كتاب را معرفي يا صفحاتي از آن را بخوانند، مي‌توانند در جذب مردم به مطالعه موثر باشند.

مسئول موسسه فرهنگي و هنري قدر ولايت، مربيان امور تربيتي مدارس را به عنوان ديگر گروه تاثيرگذار در جامعه معرفي كرد و افزود: براساس تدبیر مقام معظم رهبري، زنگ كتابخواني برای دانش‌آموزان ایجاد شود. در صورتي كه مربيان امور تربيتي در اين ساعت صفحاتي از كتاب را براي دانش‌آموزان خوانده و موضوع انشا را بر اساس قصه اثر انتخاب كنند، ميل به خوانش كتاب در كودكان و نوجوانان بيشتر خواهد شد.

عطايي درباره نقش مسئولان كشوري و نظامي در معرفي كتاب به مردم گفت: وقتي مسئولان در سخنراني‌ها و بازديدهايشان از سازمان‌هاي مختلف درباره كتابي صحبت يا اثري را معرفي مي‌كنند، اعتبار آن كتاب در بين مردم بيشتر و به تبع آن انگيزه تهيه و مطالعه‌اش افزايش پيدا مي‌كند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: با همكاري اين اقشار، جهاد فرهنگي در زمينه كتاب‌خواني صورت خواهد گرفت و زمان و سرانه مطالعه به طور چشمگيري بيشتر مي‌شود.

لینک خبر : http://ibna.ir/vdcba8b85rhb8sp.uiur.html