اسنادی که نشان می‌دهد سران فتنه در استخدام آمریکا، انگلیس و اسرائیل بودند / حسین شریعتمداری

کد خبر: ۲۸۰۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
مدیر مسئول کیهان در دانشگاه تبریز:
یکی از اصحاب فتنه پیغام داده بود که اگر می‌گویید فتنه شکست خورده و به قول شما فتنه‌گران مرده‌اند، پس چرا این‌همه از آن دم می‌زنید و درباره آن می‌نویسید؟! بنده هم در پاسخ گفتم: اولاً شما مرده‌اید ولی آنها که به شما مأموریت داده بودند هنوز نمرده‌اند و بازی دیگری را تدارک می‌بینند و ثانیاً؛ مردم باید از فتنه عبرت بگیرند و بدانند که دست به چه جنایتی زده بودید تا بار دیگر ساز خیانت دیگری را کوک نکنید!
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان که روز شنبه در نشست دانشگاه تبریز به مناسبت حماسه ۹ دی حضور یافته بود، در آغاز سخن گفت: فتنه ۸۸ یک کودتای آمریکایی اسرائیلی بود و بنده در پی آنم که ماهیت این فتنه و پیوند آن با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل را با ارائه اسناد غیر قابل انکار بیان کنم. وی تاکید کرد که شعار نمی‌دهم بلکه برای عرایضم سند ارائه می‌کنم. شریعتمداری گفت؛ شب قبل از ۲۲ خرداد ۸۸ (۱۱ ژوئن‌) یعنی آن شب که فردای آن انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گرفت، یکی از مشاوران ارشد سازمان سیا و شورای امنیت آمریکا در مصاحبه با CNN می‌گوید؛ فردا در ایران انتخابات نیست بلکه یک انقلاب رنگی رقم خواهد خورد، شبیه آنچه در اوکراین و قرقیزستان انجام دادیم، فردا ایران و سپس نوبت سوریه است! خُب این آقا از کجا می‌داند که فردا انقلاب رنگی یعنی همان کودتای مخملی شکل می‌گیرد؟! چه کسانی در داخل کشور را به استخدام درآورده و چرا با این قاطعیت و پیشاپیش از رخدادی خبر می‌دهد که سران فتنه ماموریت انجام آن‌را بر عهده داشته‌اند؟! مدیر مسئول کیهان افزود؛ آقای مایکل لدین بعد از فروپاشی فتنه ۸۸ و پس از حماسه ۹ دی در مصاحبه با نیویورک تایمز می‌گوید؛ «اگر از شما بپرسند این جنبش- فتنه سبز- به‌ چه زمانی برمی‌گردد؟ احتمالا خواهید گفت به یک سال پیش. اما من می‌گویم ما از اواسط دهه ۱۹۸۰- دهه ۶۰- با کسانی از دفتر مهندس موسوی نخست‌وزیر ایران در ارتباط و تماس بودیم و موضوع مذاکره و رابطه را پیگیری می‌کردیم‌».
سران فتنه بر اساس فرمولی که به آنها دیکته‌شده بود حرکت می‌کردند 
مدیر مسئول کیهان گفت: ما که غیبگو نیستیم. جز خدا کسی از غیب با خبر نیست. بنابراین جای این پرسش است که چگونه تمامی مراحل فتنه ۸۸ را از قبل پیش‌بینی کرده و در کیهان به آن پرداخته بودیم؟ پاسخ آن است که فتنه آمریکایی اسرائيلی ۸۸ بر اساس فرمول جین شارپ، ریچارد رورتی، رابرت هلوی، جان کین و جرج سوروس برای کودتاهای مخملی انجام می‌گرفت و با مراجعه به این فرمول که پیش از آن در گرجستان، اوکراین و قرقیزستان به کار گرفته شده بود، مراحل آن قابل پیش‌بینی بود. وی گفت؛ همان روزها ضمن اشاره به فرمول کودتاهای رنگی معلوم بود که فتنه‌گران به‌زودی یک رنگ انتخاب می‌کنند و البته نمی‌دانستیم چه رنگی؟ زیرا بر اساس فرمول جین شارپ و سوروس سران فتنه مأمور به اجرای این فرمول هستند و از خود اختیاری ندارند. چند روز بعد رنگ سبز را انتخاب کرده و اعلام کردند و بعدها یکی از آنها خطاب به یادداشت کیهان گفت رنگ سبز علامت سیادت است که گفتیم؛ برای شما نشانه سیادت نیست بلکه نشانه اطاعت از فرمول کودتای مخملی است و اگر چنین نباشد باید از این پس به خانم هیلاری کلینتون که برای حمایت از شما لباس سبز پوشیده بود، بگوئيد؛ خانم هیلاری سادات کلینتون! 
حضور کارشناسان برجسته سرویس‌های اطلاعاتی در ایران  
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فتنه ۸۸ را برخاسته از یک برنامه‌ریزی چند ساله دانسته بودند، اظهار داشت؛ بر اساس اسنادی که فقط به بخشی از آنها اشاره می‌کنم، از چند سال قبل از فتنه ۸۸ تعداد قابل توجهی از اعضای برجسته سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، انگلیس، فرانسه، هلند و شماری از صهیونیست‌ها تحت عناوین آکادمیک به ایران آمده و با مدعیان اصلاحات و کسانی که بعدها در فتنه نقش ایفا کردند ملاقات‌های چند روزه داشته و بعضاً کارگاه آموزشی برپا کرده بودند‌. بنده به چند نمونه اشاره می‌کنم. شریعتمداری در این خصوص گفت؛ «جان کین‌» مسئول مرکز مطالعات دموکراسی لندن، استاد دانشگاه وست مینستر انگلیس و مشاور ارشد MI6 (شاخه خارجی سرویس اطلاعاتی انگلیس‌) قبل از فتنه دو بار به دعوت مدعیان اصلاحات به ایرا‌ن سفر کرده است. اولین سفر او در پائیز ۷۸ است یعنی سه ماه بعد از شکست فتنه ۷۸. دومین سفر در میانه دهه ۸۰ است. او می‌گوید تمامی انقلاب‌های رنگی، «‌انتخابات محور‌» هستند و در کارگاه آموزشی بر تشکیل یک هسته مادر از رسانه‌های مکتوب و مجازی تاکید می‌کند و روی فضای مجازی تاکید ویژه دارد. جان کین در توضیح نظر خود می‌گوید، مردم ایران به انقلاب خود وفادارند. بنابر‌این طرفداران جنبش! از یکسو به تدریج ریزش می‌کنند و از سوی دیگر با مخالفت مردم رو‌به‌رو می‌شوند و نمی‌توانند مدت زیادی در کف خیابان باشند. در این حالت باید به فضای مجازی کوچ کنند. او می‌گوید در فضای مجازی بر خلاف فضای واقعی (objective‌) تعداد آدم‌ها قابل شمارش نیستند. خواهران و برادران یادتان هست که در جریان فتنه شرکت توئیتر قصد داشت یک ماه برای تعمیرات سخت‌افزاری فعالیت خود را متوقف کند ولی وزارت خارجه آمریکا رسماً از توئیتر خواست که تعمیرات را به تعویق بیندازد و اعلام کرد که جنبش سبز به توئیتر نیاز دارد‌! و بعد از آن که بسیاری از فریب‌خوردگان از فتنه‌گران فاصله گرفتند خانم کلینتون وزیر خارجه اوباما اعلام کرد که بودجه‌ای به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار برای کوچ هواداران جنبش سبز به فضای مجازی اختصاص داده‌اند.
ریچارد هاوس‌: دوستان ما در جنبش سبز زودتر از موعد به سراغ شعار پایانی رفتند‌!
شریعتمداری در ادامه گفت؛ ریچارد رورتی که به معروف‌ترین نظریه‌پرداز کودتاهای مخملی شهرت دارد نیز دو بار در پوشش استاد دانشگاه‌های شیکاگو و بیل به ایران سفر کرده است. او از مشاوران ارشد سازمان سیا و متخصص جنگ‌های عقیدتی است. او بهره‌گیری از انتخابات در انقلاب‌های رنگی را « لحظه تاریخی‌/ HISTORY MOMENT » می‌نامد و در ملاقات با عوامل کودتای ۸۸ تاکید می‌کند که منظور ما بازسازی سنت و یا اصلاح دینی نیست، تغییر حاکمیت هدف اصلی است‌. مدیر مسئول کیهان خطاب به حاضران گفت؛ حتماً به یاد می‌آورید که اصحاب فتنه در آشوب‌های بعد از انتخابات شعار «‌انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است‌» را سر دادند. این برگرفته از همان فرمول دیکته شده ریچارد رورتی به خاتمی و موسوی و سایر سردمداران فتنه ۸۸ است. ریچارد رورتی در ژوئن ۲۰۰۷ به جهنم رفت‌. بد نیست بدانید که بعد از حماسه ۹ دی، ریچارد ‌هاوس، عضو برجسته شورای روابط خارجی آمریکا که زیر نظر فرانتس فوکویاما قرار دارد در مصاحبه‌ای از مدعیان اصلاحات گله کرد و با اشاره به شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» ! گفت دوستان ما در ایران خیلی زود به سراغ شعار پایانی رفتند! 
تیموتی گارتن اَش واضع تئوری «‌فشار از پائين چانه‌زنی از بالا‌» 
شریعتمداری در ادامه سخنانش به سفر «‌تیموتی گارتن اَش‌» اشاره کرد و گفت: تئوری فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا، متعلق به گارتن‌اش است که یکی از اصحاب فتنه آن را به نام خودش جا زده است! گارتن‌اش تئوریسین انقلاب‌های رنگی در اروپای شرقی است و عضو ارشد انستیتو هوور و دانشگاه استنفورد است. دانشگاه استنفورد که به نکته‌ای درباره آن اشاره می‌کنم، به عنوان یکی از مراکز تحت نفوذ صهیونیست‌ها شهرت دارد. وی برای ارائه راهبرد‌های کودتای مخملی پس از شکست حزب مشارکت در انتخابات ۱۳۸۴ به تهران آمد.
مدیر مسئول کیهان از جین شارپ با عنوان پدر کودتاهای مخملی یاد کرد و گفت: شارپ و رابرت هلوی، افسر اطلاعاتی سازمان سیا به ایران نیامدند ولی با کودتاگران تماس
داشتند. 
شریعتمداری در ادامه این بخش از سخنان خود به ورود چند تن دیگر از اعضای سرویس‌های اطلاعاتی دشمن به ایران و ملاقات آنها با مدعیان اصلاحات اشاره کرد از جمله گفت؛ یورگن‌هابرماس، مشهورترین نظریه‌پرداز نافرمانی مدنی و عضو مکتب فرانکفورت آلمان، مانوئل کاستلز، از اعضای کمیته خطر آمریکا در کسوت استاد دانشگاه برکلی، جان هیگ، احیاگر اندیشه پلورالیزم دینی، آلن تورن، استاد دانشگاه پاریس و عضو مرکز مطالعات جنبش‌های اجتماعی، آگنش هلر، رهبر کودتای مخملی مجارستان، آدام میچنیک، از رهبران کودتای مخملی لهستان، مایکل ایگناتیو رهبر لیبرال‌های پارلمان کانادا، فرح کریمی، عضو سازمان منافقین که بعدها به تابعیت هلند در آمد، هاله اسفندیاری، مدیر برنامه‌های خاورمیانه بنیاد ویلسون که بعدها به جرم جاسوسی محاکمه و محکوم و مبادله شد، رامین جهانبگلو، دستیار جرج سوروس، او به ملاقات خاتمی با سوروس اشاره دارد و از بازداشت‌شدگان فتنه ۸۸ است. خاتمی دو بار با جرج سوروس سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی، ملاقات داشته است‌. سوروس یکی از اعضای برجسته تیم برنامه‌ریز کودتاهای مخملی است‌. خاتمی بیهوده سعی می‌کند ملاقات خود با سوروس را انکار کند ولی پیروی بی‌چون چرا و مو به موی او و موسوی از فرمول جرج سوروس دلیل غیر‌قابل پنهان دیگری از خیانت این دو مفسد فی‌الارض است‌.
 رسانه‌های آمریکایی و اروپایي و اسرائيلی که برای حمایت از فتنه تأسیس شده بودند 
مدیر مسئول کیهان گفت: در چند ماه منتهی به فتنه ۸۸ مقدمات رسانه‌ای برای حمایت از فتنه‌گران فراهم شده بود. بی‌بی‌سی فارسی فقط رادیو بود ولی چند ماه قبل از فتنه شبکه تلویزیونی راه‌اندازی کرد VOA رادیو صدای آمریکا بود که شبکه تلویزیونی دایر کرد. رادیو زمانه در هلند تاسیس شد. دویچه وله یک شبکه آلمانی زبان بود و چند ماه قبل از فتنه بخش فارسی زبان تاسیس کرد. یورو‌نیوز یک شبکه انگلیسی زبان در سطح اروپا بود که بخش فارسی خود را قبل از فتنه راه‌اندازی کرد. در این میان اسرائیل نقش برجسته‌ای داشت. وزارت خارجه رژیم صهیونیست قبل از فتنه یک شبکه اینترنتی فارسی‌زبان را با عنوان «‌تارنمای وزارت خارجه اسرائیل‌»! تاسیس کرد که پی‌درپی برای فتنه‌گران پیام می‌فرستاد. شعار «‌نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را این تارنما به فتنه‌گران دیکته کرده بود.
شریعتمداری بعد از ارائه اسناد یاد شده، خطاب به جمع چند صد نفره حاضران گفت؛ با وجود این اسناد که آنچه عرض کردم فقط اندکی از بسیارها بود، آیا کمترین تردیدی باقی می‌ماند که خاتمی و موسوی ماموران استخدام شده از سوی مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائيل برای کودتای مخملی در ایران اسلامی بوده‌اند؟! 
فتنه ۸۸ بر همگان ثابت کرد که  خامنه‌ای خمینی دیگر است  
مدیر مسئول کیهان در پایان سخنان خود که فقط بخشی از آن را آورده‌ایم گفت؛ فتنه ۸۸ برکات فراوانی هم داشته است. دشمن تصور می‌کرد که کار نظام تمام است و به همین علت مانند جنگ احزاب تمامی نیروهای آشکار و پنهان خود را به میدان آورده بود. نتانیاهو با صراحت اعلام می‌کرد که اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند، شیمون پرز ملعون و معدوم می‌گفت جنبش سبز به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی در‌ ستیز است! اوباما و تونی بلر بر خلاف عرف جاری دیپلماتیک، آشکارا از خاتمی و موسوی و اصحاب فتنه حمایت می‌کردند. شناخت این طیف که برخی از آنها تا آن هنگام پنهان بودند، دستاورد بزرگی بود. نسل‌های سوم و چهارم انقلاب که سال‌های اولیه و جنگ را ندیده بودند، دشمنان داخلی و بیرونی را شناختند و از تمامی دستاوردها مهم‌تر رهبری داهیانه حضرت آقا بود و در یک کلمه باید گفت بزرگ‌ترین دستاورد فتنه آن بود که به همگان نشان داد «‌خامنه‌ای خمینی دیگر است».