میهمان حبیب رونمایی شد / شاعری: هیچ نبوده و نیستم و عشق به حاج قاسم دارم

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

کتاب «میهمان حبیب» به قلم رضا شاعری امروز با حضور برخی از دوستان و همزمان شهید حاج قاسم سلیمانی و خانواده معظم شهدا رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین رونمایی از کتاب «میهمان حبیب» به قلم رضا شاعری امروز دوشنبه ۶ آذرماه همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و با حضور جمعی از دوستان و همرزمان سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، مهدی عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

در این مراسم هادی خورشاهیان نویسنده کتاب کودکان و نوجوانان درخصوص این کتاب، گفت: خاطرات کتاب جالب هستند و یک سیری را نشان می دهد؛ گاهی نکات مهم، نکات کوچکی هستند.این کتاب شروع خوبی دارد.

وی افزود: طی این سه سال برای حاج قاسم خیلی کارشده و خیلی نکات در کتاب خود حاج قاسم آمده است؛ اگر قرار است برای حاج قاسم کار کنیم، باید بتوانیم مخاطب را جذب کنیم.

این نویسنده، اظهار کرد: خرسند هستم یک کتاب دیگر درخصوص حاج قاسم نوشته شده است. این گام ارزشمند را به آقای شاعری نویسنده کتاب، همچنین مجموعه قدر ولایت تبریک می گویم.

در ادامه احمد عطایی مدیرمسئول نشر قدر ولایت با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س)، هفته بسیج و حوادث اخیر غزه، گفت: به نظر بنده واژه های مشترک بین این ۳ حادثه، مجاهدت و مظلومیت است. ظاهر برخی قضایا تلخ است، اما باطن آن زیبا است، چراکه برای خدا است.

وی افزود: هر چه داریم به برکت خون شهدا و صبر و پایداری و ایثار خانواده های شهدا است. با لکنت هم نمی توانیم زمانی درباره حاج قاسم صحبت کنیم، بیش از هزار خانواده شهید را بررسی کرده ایم، اما در هیچکدام صفتی که در قرآن نکوهش شده باشد، در بین شهدا ندیده ایم.

مدیر مسئول نشر قدر ولایت تصریح کرد: اگر انسان شاکر نعمت های خدا باشد، دچار قارونیت و فرعونیت نمی شود، شهدا و خانواده هایشان از ابن حیث هستند. ان شالله به برکت دعای خیر شما، این راه را با سلامت نفس ادامه دهیم و نزد شهدا روسپید باشیم.

شاعری در ادامه مراسم رونمایی ضمن تشکر از حضار، گفت: بنده ادعایی در نویسندگی ندارم، هیچ نبوده و نیستم و فقط به حاج قاسم عشق داشته ام و به قدر وسع و توان خود کار انجام داده ام.

نویسنده کتاب میهمان حبیب، تصریح کرد: آنچه بیش از هر نکته ای که از حاج قاسم برای بنده مهم بوده، مسئله توجه و محبت ایشان به انسان های مختلف، با آن همه مشغله بوده است.

در ادامه مراسم علی اکبر فرهنگیان از شعرای آیینی، چند سروده خود را خواند.

سپس سردار مرتضی حاج باقری از همرزمان و رفیق ۴۰ ساله حاج قاسم، گفت: ما در اندازه ای نیستیم بخواهیم از حاج قاسم صحبت کنیم؛ حاج قاسم یک مکتب و مدرسه هستند و متاسفانه بیشتر به بعد نظامی ایشان توجه شده، در حالی که به اخلاق، معنویت، ارتباط با خدا، ارتباط با پدر و مادر و ارتباط ایشان با خانواد و فرزندان شهدا، خیلی کمرنگ پرداخته شده است.

در ادامه سیدحسن از جوانان دهه هفتادی و مترجم عربی فرماندهان ایرانی جبهه محور مقاومت و کاپیتان مصطفی عرب نژاد از همرزمان حاج قاسم در دوران دفاع مقدس و برادر دو شهید به ذکر خاطراتی از شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

در پایان مادر شهید مدافع حرم سیدمصطفی موسوی مشهور به جوان تربن شهید مدافع حرم، سروده ای از خواهر شهید در رثای برادر شهیدش را قرائت کرد.