نمایشگاه مشترک فرهنگی کتاب (دوستی) میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران

مسؤل غرفه فرهنگی هنری قدرولایت :
جوانان افغانی باید فرهنگ کتاب خوانی را ترویج کنند
خبرگزاری صدای افغان (آوا) - کابل / سرویس فر هنگی , ۲۵ حوت ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۰۴
استقبال بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب خیلی خوب بوده وجوانان افغانی کتب مختلف را خرید می کنند.
________________________________________
نمایشگاه مشترک فرهنگی کتاب (دوستی) میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران روز یک شنبه 22 حوت با حضور وزرای اطلاعات و فرهنگ و دیگر مقامات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در کابل افتتاح گردید.
در این نمایشگاه 650 هزار جلد کتاب ( سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و...،) در بیش از 70 غرفه برای یک هفته به نمایش گذاشته شده است.
نورالله قربان نژاد مسئول غرفه فرهنگی هنری قدر ولایت در این نمایشگاه، درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت که ایجاد چنین نمایشگاه ها بدون شک برای تمام اقشارجامعه بخصوص برای جوانان خیلی مفید بوده و ماهم کتاب های مختلف سیاسی، اجتماعی، اسلامی وکودکان را درخدمت برادران وخوهران عزیزافغانی خود قرارداده ایم.
وی گفت: ما امیدواریم که فرهنگ کتاب خوانی، بین مردم رواج پیدا کند تا نمایشگاه ها ی بهتر و بیشتری در سایر ولایات افغانستان نیز ایجاد شود و جوانان افغانستانی با کتاب های مختلف آشنایی کامل پیدا کنند.
به گفته قربان نژاد، بعدا ازختم این نمایشگاه درکابل، در آینده نزدیک نمایشگاه های دیگری در شهرهای مزارشریف و هرات افتتاح خواهد شد که امیدواریم جوانان، محصلین، متعلمین و محققین دیگر ولایات کشور افغانستان نیز در این نمایشگاه ها حضوربهم رسانند، تا فرهنگ کتاب خوانی به طور بهتر و گسترده تر در در بین جامعه انتشار یابد.
وی تصریح کرد: کتاب غذای روح است و باید سعی شود که این غذای روح، سالم باشد وتوقع ما ازجوانان عزیز افغانستان اینست که کتاب خوانی را دنبال کنند، تا فرهنگ، فساد و ابتذالی که هم اکنون توسط غرب برای جوانان ترویج میشود ازبین برود.
وی اعلام کرد: خیلی جای تأسف است که یک عده غربی آمده اند و از طرق مختلف می خواهند جوانان افغانی را از فرهنگ دینی و کشوری شان دورسازند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم جوانان عزیز ازاین نمایشگاه ها حداکثر استفاده را ببرند، تا وقت گرانبهای شان بی مورد ضایع نشود.