تجربه اعتدال؛ آراء نظریات و کارنامه حجت‌الاسلام حسن روحانی در دولت‌های تدبیر و امید منتشر شد

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

 

 

کتاب «تجربه اعتدال؛ آراء نظریات و کارنامه حجت‌الاسلام حسن روحانی در دولت‌های تدبیر و امید» تالیف سعید میرزایی از سوی موسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تجربه اعتدال؛ آراء نظریات و کارنامه حجت‌الاسلام حسن روحانی در دولت‌های تدبیر و امید» تالیف سعید میرزایی از سوی موسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر شد.

شناخت شخصیت‌ها و مسئولین اثرگذار در تاریخ کشور برای حال و آیندة ملت لازم و بایسته است. اخلاق و منش و رفتار آنان، تصمیم‌گیری‌ها، اقدامات و نتایج آن، جزیی از تاریخ کشور است که در خاطره ملت و زندگی او نقش بسته است. فراز و نشیب کشور در اثر محاسبه‌ها، جهتگیری‌ها و اقدامات این شخصیت‌ها، بایستی به درستی ارزیابی و تحلیل شوند تا از دل این بررسی‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی که به قیمت سال‌ها از گذر ملت تمام شده است، استخراج و برای آینده او ثمر بخش گردد.

امام علی (ع) در نامه‌ای به امام حسن مجتبی (ع) می‌نویسد:

من لم یعتبر بغیره لم یستظهر لنفسه: کسی که از تاریخ دیگران پند و عبرت نگیرد و تجربه نیاموزد، در برنامه زندگی خود «پشتیبانی» نگرفته است.(نهج البلاغه نامه ۳۱)

در واقع تاریخ هر ملتی، پشتیبان آن ملت است، چرا که پند و تجربه و عبرت‌آموزی در این تاریخ نهفته است. و هیچ فردی و ملتی بی‌نیاز از چنین درس‌ها و عبرت‌هایی نیست.

سعید میرزایی در این کتاب تلاش کرده است تا ضمن تحلیل و توصیف خواستگاه اعتدال و ویژگی‌های آن و نگاه و برداشت درست از این اصطلاح در بُعد سیاسی و حاکمیتی، از دوران دولت یازدهم و دوازدهم که با مشی «اعتدال» به صحنة قدرت و حاکمیت جمهوری اسلامی آورده است، ارزیابی داشته باشد.

این ارزیابی با توجه به اصول و گفتمان انقلاب اسلامی که در مشی و جهتگیری رهبر معظم انقلاب اسلامی متجلّی است صورت گرفته است. ارایه اسناد در این بررسی مورد تأکید بوده و تصاویر متناسب از بین صدها تصویر نیز بخوبی انتخاب شده است.

کتاب «تجربه اعتدال؛ آراء نظریات و کارنامه حجت‌الاسلام حسن روحانی در دولت‌های تدبیر و امید» تالیف سعید میرزایی در ۳۵۲ صحفه با قیمت ۱۶۰ هزار تومان از سوی موسسه فرهنگی هنری قدرولایت در قطع وزیری منتشر شده است.