در سومین دوره جایزه شهید اندرزگو؛ برگزیدگان بخش روایت و تاریخ شفاهی و داستان و رمان بزرگسال معرفی شدند

سومین برگزیدگان جایزه شهید سیدعلی اندرزگو در بخش روایت و تاریخ شفاهی و بخش داستان و رمان بزرگسال طی مراسمی در تالار وحدت معرفی شدند.

سرویس تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): طی مراسمی برگزیدگان سومین دوره جایزه شهید سیدعلی اندرزگو در بخش روایت و تاریخ شفاهی و بخش داستان و رمان بزرگسال معرفی شدند.

با برگزاری آیین اختتامیۀ سومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو آثار برتر با نظر گروه‌های داوری و هیئت‌های نخبگانی اعلام شد.

بر اساس اعلام این دبیرخانه آثار ارسالی در سه بخش «روایت تاریخ و تاریخ‌شفاهی» و «رمان و داستان بزرگسال» مورد ارزیابی داوران و هیئت نخبگانی قرار گرفت که آثار برگزیده به شرح ذیل است:

بخش رمان بزرگسال:
کتاب «گلوله فیروزه‌ای» / نویسنده: فهیمه شهابیان مقدم / انتشارات کتابستان معرفت
کتاب «فصل توت‌های سفید» / نویسنده: سیده عذرا موسوی / انتشارات: شهرستان ادب

بخش روایت تاریخ و تاریخ شفاهی:
کتاب «مبارزه به روایت شهید سید اسدالله لاجوردی» / نویسنده: جواد اسلامی / انتشارات روزنامه ایران

فهیمه پوریا ویراستار کتاب گلوله فیروزه‌ای از کتابستان معرفت در بخش ویرایش رتبه شایسته تقدیر را به خود اختصاص داد.

گفتنی است؛ کتاب‌های «چاپید شاه» نوشته سپیده انوشه از انتشارات جمکران و «بزرگ شدی ریزه میزه» نوشته رفیع افتخار از انتشارات نشر جمال با کسب ۳۰ رأی از هیأت نخبگانی ادبیات و رسانه نامزدهای بخش کودک و نوجوان شدند.

جواد اسلامی، نوید ظریف کریمی و فائزه دره گزنی به ترتیب با کتاب‌های «مبارزه به روایت شهید سید اسدالله لاجوردی» از انتشارات روزنامه ایران، «پرده دوم» و «ننگ سالی» از انتشارات راه یار با کسب ۳۰ رأی از هیأت نخبگانی ادبیات و رسانه نامزدهای بخش روایت تاریخ و تاریخ شفاهی را کسب کردند.

کتاب‌های «چینی بند زن» نوشته زینب کریمی از انتشارات قدر ولایت، «داشی» نوشته محمدعلی گودینی از انتشارات سیب سرخ نیکان، «فصل بی هراسی» نوشته محمدحسن فاضل از شرکت چاپ و نشر بین‌الملل، «فصل توت‌های سفید» نوشته سیده عذرا موسوی از انتشارات شهرستان ادب و «گلوله فیروزه ای» نوشته فهیمه شهابیان از انتشارات کتابستان معرفت با کسب ۳۰ رأی از هیأت نخبگانی ادبیات و رسانه نامزد بخش داستان بلند و رمان بزرگسال را از آن خود کردند.

آقای نادر ملک کندی عضو هییت مدیره موسسه در حال دریافت جایزه تقدیر از موسسه

خانم زینب کریمی نویسنده در هنگام دریافت جایزه برگزیدگی رمان « چینی بندزن»