معرفی کتاب‌های عاشورایی/ از «حسین(ع) مظهر عقل و عشق» تا «علمدار»

معرفی کتاب‌های عاشورایی/ از «حسین(ع) مظهر عقل و عشق» تا «علمدار»
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت در راستای جهاد تبیین، در سه دهه تشکیل و حضور خود در عرصه نشر، کتاب‌های متعددی را درباره معارف و نقش اهل بیت(ع) خصوصاً حضرت سیدالشهدا(ع) تولید و منتشر کرده و کوشیده نقش آنان را با توجه به دیدگاه غنی و عمیق رهبری انقلاب اسلامی، به صورت کاربردی برای مسایل امروز جهان اسلام، تبیین کند. ویژگی این آثار قلم روان و استدلال روشن برای استفاده دختران و پسران نوجوان و جوان است، از این جهت این کتاب برای هیئت‌ها و مساجد و بسیجیان توصیه و تخفیف ویژه داده می‌شوند.

نگاهی به 9 عنوان از ا کتاب‌های عاشورایی

«چراغ هدایت» مجموعه دو داستان به نام‌های «گذر لوطی صالح» و «چراغ هدایت» در خصوص نقش ارادت و محبت به اهل بیت(ع) بویژه حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) است . این کتاب در 64 صفحه چهار رنگ نوشته آقای محسن بغلانی، تصویرگری امیر نساجی برای نوجوانان تألیف شده است.

«نذر عجیب» مجموعه دو داستان با نام‌های «تو حق نداشتی» و «نذر عجیب» در خصوص نقش و آثار ارادت به حضرت امام حسین(ع) در زندگی نوشته شده است. این اثر را محسن بغلانی در 48 صفحه با تصویرگری و گرافیک آقای امیر نساجی برای عموم بویژه نوجوانان تولید کرده است.

«علمدار» مجموعه سه داستان است که در آن داستان‌های واقعی و جالب از آثار توسل به اهل بیت(ع) روایت شده است. این کتاب در چاپ هفتم در 62 صفحه به قلم آقای محسن بغلانی و تصویرگری مرتضی امین‌الرعایا، منتشر شده است.

«حسین(ع) مظهر عقل و عشق» تولید سال 1401 است. این کتاب از سوی محسن بغلانی نوشته شده و نویسنده به موضوع ضرورت توأم بودن عشق و محبت به سیدالشهدا(ع) با اقناع عقلی و منطقی قیام آن حضرت ورود کرده و اطاعت و پیروی از آن حضرت را لازمه محبت و ارادت به حضرت دانسته است. درس‌ها و عبرت‌های عاشورا و کاربرد آنها در این زمانه، یکی دیگر از بحث‌های مهم این کتاب است. این کتاب در 200 صفحه در قطع رقعی تولید شده و برای عموم بویژه نوجوانان و جوانان توصیه و تأکید می‌شود.

«زنان عاشورایی و دختران شیطان» روایتی است از نقش مثبت و منفی زنان در حادثه عاشورا که الگوهایی در برابر دختران و زنان مسلمان و علاقمند به سعادت و معرفت حسینی قرار می‌دهند. چاپ ششم این کتاب با قلم علی معصومی در 104 صفحه قطع وزیری منتشر شده است. 

«قیام و حیات حسینی» به قلم برادران محمد اسماعیل‌زاده در نوبت چهارم و 528 صفحه وزیری منتشر گردیده است. این کتاب درباره کربلا با رویکرد عزتمدارانه و افتخارآمیز که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است در 7 فصل نوشته شده است. علاوه بر مرور کامل چگونگی حادثه عاشورا و اصول نهضت امام حسین(ع)، پیام آوران عاشورا و سرگذشت یکصد تن از صحابی آن حضرت نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

«امانتداران عاشورا» به بررسی شخصیت و حرکت و راه سیدالشهدا(ع) از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته است و ابعاد حادثه عاشورا، چرایی وقوع این حادثه عظیم و عجیب و نقش خواص دنیاطلب و عوام بی‌بصیرت، در این کتاب از نگاه رهبری مورد پژوهش قرار گرفته است. چاپ دوازدهم این کتاب در 180 صفحه توسط این مؤسسه منتشر شده است.

«شخصیت و سیره معصومین(ع)» جلد 5، اختصاص به حضرت سیدالشهدا(ع) دارد. این کتاب نیز فداکاری‌ها، شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم و شخصیت عظیم امام حسین(ع) را از نگاه آیت‌الله خامنه‌ای مورد توجه قرار داده است. ده‌ها صفت ارزنده و زیبایی‌های شخصیتی آن حضرت که با حادثه عاشورا گره خورده و مغناطیسی برای دل‌ها و جان‌ها شده و الگوی کامل فضیلت‌ها را ترسیم نموده در این کتاب بیان گردیده کتاب است. در چاپ چهارم و 132 صفحه ارائه شده است.

«زینب(س) پیام آور عاشورا» کتابی است که در 64 صفحه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به تأثیرگذاری خاص حضرت زینب(س) در ماندگاری و حفظ ابعاد مختلف واقعه عاشورا پرداخته است. حضرت زینب(س) یک رسانة پُرقدرت بودند که علاوه بر تبیین واقعه کربلا، در حفظ و حراست این حادثه از تحریف تلاش کرده‌اند.