گزارش رونمایی از کتاب‌های تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی

گزارش رونمایی از کتاب‌های تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی
رونمایی از کتاب‌های «بررسی و نقد کارنامه حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی» جلدهای دوم و سوم و «بررسی نقد دیدگاه‌ها و عملکرد سید محمد خاتمی» ونقد گفتمان دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی» جلد سوم دولت‌های روحانی، در مصلا بزرگ تهران در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن «جهاد تبیین» انجام شد.


در این مراسم آقای دکتر عبدالله گنجی درباره این کتاب‌ها توضیحاتی ارائه نموده و آنها را روایت‌های مورد اعتماد و پذیرش مردم از شخصیت‌های مطرح شده دانستند. ایشان توصیه نمودند که خوب است نقاط اشتراک و نقاط افتراق این شخصیت‌ها و حوادثی که در دورة آنها اتفاق افتاده است نیز بررسی گردد و در مورد این نقاط اشتراک و افتراق، نمونه‌هایی را از توسعه اقتصادی دولت هاشمی رفسنجانی و توسعه سیاسی دولت خاتمی ارائه نمودند.


آقای سعید میرزایی نویسنده کتاب «بررسی و نقد کارنامه هاشمی رفسنجانی» نیز در بیان کوتاهی به تلاش‌هایی که در راستای جمع‌آوری اسناد و مدارک و سپس تدوین این سه جلد متحمل شده‌اند پرداخته و اتقان و مستند بودن مباحث کتاب را تأکید نمودند و این که این کتاب مدت 4 سال در ممیزی دولت تدبیر و امید روحانی ممنوع‌الانتشار بوده است.


آقای عطایی به نمایندگی از گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت در خصوص کتاب‌های «کارنامه سید محمد خاتمی» و «نقد گفتمان دولت‌های بعد از انقلاب جلد سوم» در زمینه ضرورت روایت ساده ولی مستند و نظام‌مند از تاریخ انقلاب با توجه به حکم امام خمینی به آقای سید حمید روحانی در موضوع تدوین تاریخ انقلاب، مطالبی را مطرح نمودند و اشاره داشتند که در کتاب خاتمی برای اولین بار اسناد مربوط به مأموریت رهبر معظم انقلاب اسلامی به حاج حسین شریعتمداری درباره بررسی سرمقاله‌های روزنامه همشهری در سال 71، ارائه شده است.
سپس رونمایی از کتاب‌های مذکور توسط حاضرین در جلسه انجام گرفت.