گزارش رونمایی از سه کتاب دفاع مقدس

گزارش رونمایی از سه کتاب دفاع مقدس
مراسم رونمایی از کتاب‌های «زندگی در مه» و «بندر ماهشهر در دفاع مقدس، جلدهای 1 و2» در روز دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 ساعت 30/17 در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار گردید.

در این مراسم استاد رحیم مخدومی رئیس هیئت مدیرة مجمع ناشران دفاع مقدس، به عنوان سخنران جلسه، ضمن اشاره به ضرورت پرداختن به فرهنگ دفاع مقدس و باز نشر ارزش‌های آن به خصوص شهدای دفاع مقدس و یادگاران آنها، ابتدا به تشریح کتاب «زندگی در مه» پرداخت و ضمن تجلیل و تقدیر از نویسندة آن خانم «افسانه حیدری» و نقاط قوت کتاب، به ضرورت توجه بیشتر نویسنده به ویژگی‌های حرفه‌ای کار نویسندگی اشاره نمودند. نویسنده کتاب بعد از سخنان آقای مخدومی به تلاش و سختی و دشواری‌های تهیه مصاحبه‌های کتاب پرداخته و از این که چنین امکاناتی برای ایشان فراهم شده خداوند را شکرگزاری نمودند.

خانم نیّره مهدیان همسر جانباز شهید «عبدالصمد رجبی» در سخنان کوتاهی از 37 سال زندگی با این جانباز شیمیایی گفتند و از دست‌اندرکاران تولید کتاب، نویسنده و ناشر و سخنران جلسه، تشکر نمودند.

سپس آقای مخدومی در رابطه با کتاب‌های «بندر ماهشهر در دفاع مقدس» از نویسنده کتاب آقای عادل شیرالی و خانم نرگس شامحمدی تقدیر نمودند و از سختی‌های چنین پژوهشی‌هایی گفتند و اشاره داشتند که خوب است در حوزه‌های مختلف حضور شهرها و استان‌ها در دفاع مقدس مثل پشتیبانی، عملیات و ... بطور فصل‌بندی شده پرداخته شود.
نویسندگان کتاب نیز به ترتیب طی بیانات فشرده و مختصر به چگونگی پرداختن به این ایده و سختی‌های جمع‌آوری و پالایش اسناد و نیز مصاحبه با بازماندگان عملیات‌های مختلف که ماهشهری‌ها حضور داشته‌اند، اشاره نمودند.
درپایان مراسم، توسط همسر شهید عبدالصمد رجبی رونمایی از کتاب‌ها انجام شدو توسط مجری رونمایی آقای محسن بغلانی، لوح تقدیر و هدایای مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت به نویسندگان انجام گردید و امضای کتاب‌ها توسط نویسندگان آنها نیز صورت و به حاضران جلسه اهدا گردید