بخوانید و در ترویج آنها بکوشید

کتاب‌هایی در تبیین فلسفه «حجاب» و واقعیت «کشف حجاب»

این روزها مسئله حجاب و کشف حجاب به یکی از مباحث مهم جامعه تبدیل شده است. مسئله‌ای که پس از بیانات با اهمیت رهبر معظم انقلاب اسلامی، وارد مرحلة جدیدی گردیده است.

نگاه به حجاب بایستی یک نگاه شرعی و تکلیف الهی برای بانوان بطور خاص باشد، تبدیل این مطلب به «محدودیت دولتی» یک نگاه انحرافی و نشأت گرفته از سوی دشمنان این ملت و به خصوص مخالفان پاکدامنی و عفاف جامعه و بانوان است. تبدیل یک حکم الهی با همة فواید و ارزش‌های والای آن به یک «مقررات دولتی» که از آن با «محدودیت» یاد می‌شود، از فریب‌کاری و مکّاری طرفداران فساد و تباهی است که ممکن است در پوستة «حقوق بشر» و «تساوی جنسیّت» و «آزادی زن» نیز مخفی و نیّت خود را پنهان کرده باشند.

رهبر انقلاب با نگاه جامع خود، هر دو وجه حجاب و کشف حجاب را مطرح فرموده و فرمودند: «حجاب یک محدودیت دولتی نیست» و صریحاً فتوا دادند که: «کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است»: 1402/1/15

در همین بیانات بود که اشاره داشتند به این حقیقت که برخی از کشف حجاب کنندگان، به‌دست‌های جاسوس‌های دشمن در پشت پردة این حرکت واقف نیستند و مطلع نیستند دشمن از قلب واقعیت حجاب، چه می‌خواهد. لذا «تبیین» ارزش‌های حجاب و واقعیت «کشف حجاب» را برای این گروه از زنان لازم دانستند.

مؤسسه فرهنگی و هنری قدرولایت از دهة هفتاد ـ همزمان با تأسیس خود ـ باین مهم توجه داشته و از اولین کتاب‌هایی که منتشر نمود موضوع «حجاب» و «کشف حجاب» را مد نظر قرار داده است. بطور مختصر به این کتاب‌ها  و محتوای برخی از آنها اشاره می‌شود تا آنان که خواستار روشن شدن واقعیت‌ها هستند از آنها بهره‌گیرند و در حفظ این «واجب شرعی و سیاسی» بکوشند.

این کتاب‌ها، هم وجوه شرعی و هم وجه سیاسی حجاب و کشف حجاب را برای گروه‌های سنّی مختلف روشن و تبیین می‌نماید:

برای گروه سنّی کودکان و نوجوانان:

حجاب غنچه‌ها، چادر زیبای من، خانم کوچولو، خطره شنیدنی از خاله جان.

برای گروه سنّی نوجوانان:

رُمان تنور دوستی، تاج بندگی

برای گروه سنّی جوانان:

معیارهای حجاب و عفاف؛ حجاب، عفاف و خانواده از دیدگاه امام خمینی؛ حجاب و عفاف از دیدگاه امام خامنه‌ای؛ حکایت کشف حجاب.

معرفی دو کتاب ویژة نوجوانان دختر «تنور دوستی» و «تاج بندگی»

در رُمان «تنور دوستی» نوشته خانم زینب کریمی، دختری از زمان حاضر سوار بر ابر جادویی شده و به عصر رضاشاه (پهلوی اوّل) می‌رود و در آنجا دختران و بانوانی را مشاهده می‌کند که برای حفظ حجاب خویش، کتک خورده، تحقیر شده، زندانی و شکنجه شده‌اند و دخترانی را ملاحظه می‌کند که در تلاش برای حفظ گوهر حجاب، درگیر جنایت هولناک مسجد گوهر شاد شده و صدها شهید را نظاره می‌کند که در راه این واجب الهی و جلوگیری از کشف حجاب سیاسی رضاخان، در حرم ملکوتی امام هشتم بر زمین افتاده‌اند. او می‌فهمد که چه نعمت بزرگی در جمهوری اسلامی ایران بر سر اوست و باید در حفظ آن بکوشد.

در کتاب «تاج بندگی» به سؤال‌های گوناگون دختران نوجوان و جوان در زمینة حجاب و چرایی آن پاسخ داده می‌شود. سابقة تاریخی حجاب در ایران و حتی کشورهای غربی، دست‌های پشت پرده «کشف حجاب اجباری» و منافع قدرت‌های استکباری در اجبار به کشف حجاب، نظر زنان مشهوری که حجاب را در فضای مسموم غرب و آمریکا انتخاب کرده‌اند در مورد حجاب و زیبایی‌های آن، از جمله مباحث مهم این کتاب هستند. دختران جوان و نوجوان در این کتاب، نسبت بین حجاب و امنیت، حجاب و آرامش، حجاب و زیبایی، حجاب و پاکدامنی، حجاب و اقتصاد، حجاب و قوام خانواده، حجاب و مفاسد اجتماعی، حجاب و اختلال روانی جامعه را به خوبی درک خواهند کرد.

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت

تلفن‌های بازرگانی: 66411151 ـ 66469958