معرفی کتابها و اقدامات موسسه در راستای مطالبات و توصیه های رهبری انقلاب به جوانان دانشجو

موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت در راستای مطالبات و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جوانان دانشجو، اقداماتی را در زمینه نشر و تشریح و تبیین نظری و عملی، آنها انجام داده است که ذیلاً جهت اطلاع عموم و بویژه دانشجویان و تشکلهای مربوط به دانشجویان و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها، ارائه می گردد. موسسه آمادگی دارد این خدمات را در اختیار آنان قرار داده و همکاری متقابل با این مجموعه ها داشته باشد.

 

1- در جهت شناسایی صحنه، فرصتها و تهدیدها، دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی کتابهای ذیل از آثار موسسه توصیه می شود:

- جنگ نرم ایران و آمریکا( تاریخ معاصر)

- جهان در آستانه تحولی نوین ( تاریخ و معارف اسلامی)

- مذاکره با آمریکا؟ ( تاریخ معاصر)

2- در زمینه برجام و مواضع رهبری در مذاکرات هسته ای:

- ظهور ایران هسته ای و موضع گیریهای بین المللی (تاریخ معاصر )

- نفوذ در پسابرجام ( تاریخ معاصر )

3- در خصوص چرایی و مصداقهای دخالت یا عدم دخالت رهبری در امور اجرایی و تشخیص و ملاکهای این موارد:

- خودکامه یا قانونمدار؟ ( شخصیت و دیدگاههای رهبری)

از این کتاب در حال حاضر، مسابقه کتابخوانی برگزار شده که تا 15 خرداد فرصت پاسخ به سئولات که همراه کتاب توزیع می شود، وجود دارد.

4- در محور نقد و انتقاد و لحن مطالبات و بطور کلی چگونگی رفتار با دوست و دشمن، خودی و غیر خودی:

- چگونه رفتار کنیم؟ ( تاریخ و معارف اسلامی)

5- در موضوع خصوصیات جوانی و چگونگی استفاده از این ویژگی و عظمت نیروی جوان:

- برخورد با جوانان ( شخصیت و دیدگاههای رهبری)

6- در جهت شناسایی نقاط مثبت و منفی جنبشها و تشکلهای دانشجویی و تلاش برای ایفای نقش مثبت در مدیریت کشور:

- افسران جنگ نرم ( شخصیت و دیدگاههای رهبری)

7- در خصوص توصیه به کتابخوانی و مطالعه و اعلام نارضایتی از وضعیت نامطلوب کتابخوانی و مطالعه در مجموعه های دانشگاهی:

- برگزاری چهل نمایشگاه در چهل دانشگاه کشور تحت عنوان « چهل سال عزت» در آبان سال گذشته(1397) با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد؛ که گزارش آن در سایت موسسه ارائه شده است. در این نمایشگاهها، کتابهایی با موضوع تخصصی تاریخ معاصر ایران از 20 ناشر فعال و شناخته شده جبهه فرهنگی انقلاب، در 430 عنوان، با تخفیف 50 درصد به دانشجویان و اساتید عرضه شد که با استقبال خوبی مواجه گردید.

- کتاب جویبار دائمی و آثار ماندگار از نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی ( شخصیت و دیدگاههای رهبری)

- غذای روح باید سالم باشد ( تاریخ و معارف اسلامی)

8- در محور دوم بیانیه یعنی عظمت کارکرد انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته:

- گلستان انقلاب ( شامل سی هزار دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف) ( تاریخ معاصر)

- دهه چهارم، انقلاب اسلامی در مسیر شکوفایی ( تاریخ معاصر)

9- درباره زبان فارسی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب نسبت به فرسایش زبان فارسی در جریان عمومی اظهار نگرانی کرده و از صدا و سیما گله مندی کردند. موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت در خصوص ریشه های زبان فارسی و تهاجم هایی که در طول تاریخ به این زبان شده است و ضرورت پاسداشت زبان فارسی از آسیبها و فرسایشها، کتابی با عنوان « زبان فارسی، جلوه اختصاصی در سبک زندگی ایرانی اسلامی»( تاریخ و معارف اسلامی) منتشر نموده است که علاقمندان به زبان فارسی و مدیران صدا و سیما را به مطالعه آن دعوت می کنیم. ذیلاً جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص ذکر می گردد:

راجع به زبان، بنده حقیقتش [این است که] نگرانم؛ واقعاً نگرانم. حالا در زمینه‌ی شعری خوشبختانه شعرهایی که شماها میگویید، خب شعرِ خوب، و زبان، زبان استوار است، امّا در جریان عمومی، زبان دارد دچار فرسایش میشود؛ این را آدم میبیند. حالا امشب یکی از برادرها از رادیو بودند و یک چیز خوبی را نقل کردند برای من، لکن من از صدا و سیما گله‌مندم به خاطر اینکه به جای اینکه زبان صحیح را، زبان معیار را، زبان صیقل‌خورده‌ی کاملاً درست را ترویج کنند، زبان بی‌هویّت، گاهی غلط، تعبیرهای غلط و بدتر از همه پُر از تعبیرات فرنگی و خارجی و مانند اینها را دارند ترویج میکنند. وقتی مثلاً فلان لغت فرنگی را که حالا یک نویسنده‌ای، یک مترجمی -که ترجمه میکرده یک مقاله‌ی انگلیسی یا فرانسوی را- آورده و عیناً به کار برده، و مجری شما این را در تلویزیون، در رادیو یک بار، دو بار تکرار میکند، این میشود عمومی؛ ما بیخود و مُفتامُفت داریم زبان خودمان را آلوده میکنیم به زوائد مضر.

« دیدار با جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب 98/2/30.»

علاقمندان با کلیک کردن بر روی گروه موضوعی می توانند از محتویات و مشخصات کتابها مطلع شوند و با شماره تلفنهای 66970212-66411151 دفتر فروش موسسه تماس و اقدام به خرید کتابها کنند.