شناخت بیانیه " گام دوم انقلاب " (8)

حجت الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا     خبرگزاری فارس  27 بهمن 97

- بیانیه اخیر رهبر بزرگوار انقلاب که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد، یک منشور و مانیفست جامع، منسجم و راهبردی است که مسیر حرکت انقلاب در چهل سال آینده را به روشنی نشان داده است.

- این منشور، بر اساس یک منطق قوی و آزاداندیشانه، جمع بندی دقیقی از چهل سالِ سپری شده ارائه نموده و نقاط قوت و ضعف را تؤاماً و با وزنِ واقعی هر کدام معرفی کرده است.

- این منشور، نیروهای انقلاب در ایران و نقاط گوناگون دنیا را پای خط یا نقطه عزیمت برای گام دوم حرکت انقلاب می‌آورد.

- تمرکز اصلی منشور بر روی معرفی مسیر چهل سال آینده است و رموز موفقیت را هم نشان داده است و در آن قله، که قدم گذاشتن در مسیر شکل گیری تمدن نوین اسلامی است، رونمایی شده است.

- به نظر من، در این منشور یک نقطه کانونی با دو ضلع اصلی وجود دارد: یک: زنده و پیش رونده بودن انقلاب اسلامی و میل آن به پیشرفت جهشی و همه جانبه، و دو: جوانان.

- نباید تردید کرد که یکی از رموز موفقیت انقلاب در آینده و گُل آن یعنی کمک به شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، اعتماد و اتکاء به جوانان است.

- باید قبول کرد که در سال‌های اخیر بعضی از نیروهای خوب انقلاب در اثر هجمه های پی در پی دشمن، و کم‌کاری‌ها، خودزنی‌ها و یأس پراکنی‌ها دچار انفعال شده بودند و این منشور آنها را از این انفعال خارج کرد.