شناخت بیانیه " گام دوم انقلاب " (6)

حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان      خبرگزاری تسنیم 25 بهمن 97

- دشمن سعی می‌کند ما ندانیم در کدام نقطه ایستاده‌ایم ولی رهبر معظم انقلاب نشان دادند که ما در بلندای تاریخ هستیم.

- ایشان نشان دادند از نقطه آغاز تاکنون گام‌های بلندی برداشتیم و بسیاری از عقبه‌های سخت و نفس‌گیر را با موفقیت پشت سر
گذاشته ایم
.

- یکی از نکات اساسی در بیانیه گام دوم این است که بایدها و نبایدها را برشمردند و علل و چرایی نقاط ضعف را بیان کردند.

- یکی از نکات مهم دیگر این است که رهبری به جوانان تأکید کردند و از آنها به‌عنوان باارزش‌ترین ثروت انقلاب و نظام اسلامی یاد کردند.

 

حجت الاسلام ذو علم عضو هیأت علمی پژوهشگاه و فرهنگ اندیشه اسلامی     خبرگزاری تسنیم 25 بهمن 97

- این بیانیه در حقیقت جمع‌بندی فشرده و جامعی درباره گذشته انقلاب و دستارودهای عظیم و عمیق انقلاب اسلامی و نیز ترسیم اولویت‌های آینده برای نسل جوان است.

- حوزه ما و دانشگاه‌ها، نهادهای تعلیم و تربیت و نهادهای تبلیغی، خطوط اصلی فکری این بیانیه را به‌عنوان خط مشی خودشان باید اتخاذ بکنند و صرفا به تکرار این بیانیه اکتفا نکنند.

این بیانیه برای نسل آینده، یک سند حمایتی و انگیزشی ارائه می‌دهد و در برابر نگرش‌هایی که در بروکراسی حاکم در جامعه وجود دارد و روحیه انقلابی، تفکر انقلابی و انگیزه انقلابی را پایان‌یافته تلقی می‌کند، یک نقطه آغاز را ترسیم می‌کند و مقابل چشم ما قرار می‌دهد.

 

  روایت آیت‌الله شب‌زنده‌دار از توصیه رهبر انقلاب درباره «بیانیه گام دوم   » 

مهر نوشت: آیت‌الله شب‌زنده‌دار گفت: رهبر انقلاب فرمودند من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنند.

 آیت‌الله شب‌زنده‌دار صبح امروز در جلسه درس خارج فقه با اشاره به دیدار اخیرش با رهبر انقلاب روایتی از آنچه ایشان درباره «بیانیه گام دوم انقلاب» گفته بودند را نقل کرده است: ایشان فرمودند: «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم و فرمودند من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنند...» این درخواست و مطالبه را ایشان دارند.