معرفی کتاب «گلستان انقلاب»

این کتاب در قطع وزیری 472 صفحه با قیمت 30000 تومان منتشر شده است.

کتاب «گلستان انقلاب» حاصل بررسیها و نقطه نظرات مستند و آمارهای واقعی کارشناسان و متخصصان حوزه­های مختلف است که در برنامه «شنبه­های انقلاب» در طول 41 هفته از اردیبهشت تا بهمن سال جاری، ارائه شده است. این کتاب در سه فصل با عناوین و زیر مجموعه­های ذیل تدوین گردیده است:

فصل اوّل: دستاوردهای انقلاب اسلامی

در این فصل دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه­های آزادی و حقوق بشر، استقلال و اقتدار بین المللی، حاکمیت ولایت فقیه، مشارکت عمومی، تعالی انسان، عدالت، استکبار ستیزی، وحدت مذاهب، ادیان و مذاهب، بسیج و جوانان، قانونگذاری و امنیت ارائه شده است.

فصل دوم: چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت

در این فصل، اهم توطئه­های دشمنان در محورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. توطئه تجزیه طلبان، توطئه تفرقه افکن مذهبی، توطئه­های نظامی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی، بین المللی، توطئه در حوزه های علم و فناوری، اندیشه اسلامی و ایدة حکومت در نظام اسلامی از جمله این توطئه­ها می­باشد.

فصل سوم: پیشرفتهای ایران در سایه انقلاب و نظام اسلامی

در این فصل بخشی از پیشرفتهای ایران در چند حوزه بررسی شده است: قرآن، روحانیت و حوزه­های علمیه، تعلیم و تربیت، آموزش عالی، علم و فناوری و نخبگان، مساجد و نماز، شعائر اسلامی و انقلابی، زنان و خانواده، شعر و ادبیات، کتاب و نشر، تئاتر و نمایش، هنرهای تجسمی، سرود و موسیقی، فیلم و سینما، صدا و سیما، مطوعات و خبرگزاریها، رفاه و سطح زندگی، ورزش، گردشگری و زیارت، اقتصاد، زیر ساختهای عمرانی، فناوری اطلاعات  و ارتباطات، کشاورزی  و منابع طبیعی، صنعت، سلامت و بهداشت، اقتدار دفاعی، روستاها و عشایر.

در بخشی از مقدمة این کتاب انگیزة این بررسی­ها در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چنین مطرح شده است:

به فضل پروردگار هم دستاوردهاي انقلاب اسلامي و هم پيشرفتهاي ملت ايران در پرتو اين انقلاب بسيار درخشان و خيره کننده است اما اين درخشش زماني بيشتر جلوه ميکند که بدانيم اين پيروزي ها تحت چه شرايط سختي حاصل شده است.

 تمام توطئههايي که طواغيت طول تاريخ عليه نهضتهاي مردمي و آزاديخواهان بکار گرفته اند در ابعادي بسيار وسيعتر و تکرار خيلي بيشتر عليه انقلاب اسلامي بکار گرفته شد. در طول اين چهل سال قدرتهاي سلطه گر در هر چيز با يکديگر درگير بوده اند و در يک مسئله همه سلطه گران اتفاق نظر داشته اند که آن هم چيزي جز نابودي انقلاب اسلامي نبوده است. اگر نظام سلطه جهاني هر انقلاب را با به کارگيري يک اهرم نظامي يا سياسي يا... به تسليم کشيده است عليه انقلاب اسلامي تمام مولفه ها و اهرمهاي قدرت بکار گرفته شده است.

مرور بر يک واقعيت بخوبي تفاوت حجم توطئه ها عليه انقلاب اسلامي را با ساير انقلاب ها روشن ميکند. شيطان بزرگ آمريکا براي تاثير گذاري فرهنگي و به شکست کشاندن انقلاب کمونيستي و فروپاشي اتحاد جماهير شوروي با استفاده از جنگ رواني تنها و تنها يک رسانه صوتي روسي زبان بنام "راديو آزادي" را بکار گرفت.

 اما امروز 80 کانال راديويي و 195 شبکه تلويزيوني ماهواره اي به زبان فارسي و گويشهاي ايراني مشغول تهاجم به باورهاي ديني، ارزشهاي اخلاقي و تفرقه افکني قومي و مذهبي و ترويج فساد و فحشاء و تخريب سبک زندگي مردم ايران است. به اين سبب در فصل دوم کتاب مروري بر توطئه هاي و نقشه هاي شيطاني براي نابود سازي انقلاب و براندازي نظام اسلامي کرده ايم تا معلوم باشد اگر انقلاب ودستاوردهاي آن حفظ شده و اگر در سايه انقلاب اسلامي پيشرفت هاي خيره کننده اي نصيب مردم ايران گرديده است اين پيروزيها در شرايط متعارف و معمولي نبوده بلکه زير سخت ترين تهاجمات حاصل شده است.

شبهه افکني و ترديد پاشي نسبت به دستاوردهاي انقلاب اسلامي و پيشرفتهاي چهل ساله ملت ايران در چهل سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي همت بزرگ مردم ايران ضمن تلاش براي حفظ انقلاب و کمک به ساير مستضعفان در بند براي وصول آنان به آزادي ساختن کشوري الگو، پيشرفته و الهام بخش بوده و در مقابل دشمن تمام توان خود را براي مانع تراشي در اين مسير بکار گرفته است. اين سنگ اندازي ها در مواردي کارگر افتاده و مشکلاتي را براي ما ايجاد کرده است لکن در بسياري از موارد ملت مومن و انقلابي ايران بر موانع غلبه کرده و به پيشرفت هاي مورد انتظار دست يافته است. دشمن که از شکلگيري يک نظام الگوي ضد استکباري الهام بخش براي ملتهاي جهان بهشدت وحشت دارد در مواردي که موفق نميشود جلوي پيشرفت اين الگو را بگيرد تمام قدرت رسانه اي و ترفند هاي رواني خود را براي انکار اين پيشرفت ها و جلوه کردن آن در افکار عمومي ملتها به کار ميبندد لذا شاهد شبهات فراوان و ترديد افکني هاي زياد نسبت به پيشرفت هاي ملت ايران و دستاوردهاي انقلاب اسلامي بوده و هستيم.