معرفی آثار موسسه از کتابشناسی توصیفی انقلاب اسلامی

در جلسه روز دوشنبه 8/11/97 از کتاب «کتابشناسی توصیفی انقلاب اسلامی» با حضور آقای جواد منصوری، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، حسین‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی، و مجید صحاف دبیر کمیته اجرایی و علمی سومین نمایشگاه و جایزه کتاب‌های موضوعی مرآت در باغ کتاب تهران رونمایی شد.

ابتدا آقای صحاف ضمن خیر مقدم در مورد موضوع مراسم که رونمایی از کتاب فوق بود صحبت کرد و گفت که سه دوره نمایشگاه و جایزه کتاب‌های موضوعی مرآت برگزار شده دوره اول با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی، دوره دوم با موضوع مردم سالاری دینی و امسال به دلیل تقارن با دهه فجر و چهل سالگی انقلاب با موضوع انقلاب اسلامی می­باشد.

ایشان گفت: در این دوره کمیته علمی در سه زمینه معارف، دستاورد و تاریخ تحلیلی انقلاب اسلامی تشکیل شد. این کمیته ۳ هزار کتاب از سال ۸۶ تا ۹۶ را مورد بررسی قرار داد که از بین آنها ۲ هزار اثر در این سه حوزه مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین دو شاخص اصلی گرافیکی و محتوایی برای بررسی صفحه‌آرایی، چیدمان صحیح داخل کتاب، تصویر سازی و شاخص محتوایی با سه مؤلفه علمی، علمی پژوهشی و موضوعی برای بررسی مورد نظر قرار گرفت. در نهایت ۷۰ اثر انتخاب شدند و در کتابشناسی توصیفی انقلاب اسلامی قرار گرفتند. ناشر برتر نیز با توجه به ۴ شاخص گرافیکی، محتوایی، موضوعات و سابقه کاری ناشر در این حوزه انتخاب شد.

در ادامه برادر جواد منصوری ضمن بر شمردن آثار و برکات انقلاب اسلامی به دستاوردهای انقلاب در خارج از کشور اشاره کردند و گفتند که دستاوردهای انقلاب اسلامی این نیست که بگویم قبلاً ده هزار کیلومتر راه‌آهن داشته‌ایم و حالا ۴۰ هزار کیلومتر داریماین یکی از اشتباهات بزرگی است که صورت می‌گیرد. انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات دنیا، بسیاری از مکتب‌ها، نظام‌های فکری را به هم زده است. این‌ها دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

نکته دیگری که در داخل مهم است، نسل جوان است. نمی‌دانم که این موضوع از کوتاهی بوده است یا ضعف که نتوانستیم برای نسل جوان توضیح دهیم که انقلاب چه بودآیا یک شورش بود یا مقطعی بود یا صرفا برای سرنگونی رژیم پهلوی بود؟ انقلاب اسلامی کاری عظیمی در تاریخ بشریت است

یکی دیگر از محورهای سخنرانی ایشان توجه بیشتر به فضای مجازی و اهمیت آن بود .

در ادامه آقای سعید اوحدی صحبت کردند و گفتند که اگر امروز از ۷۰ نویسنده شاخص که ۹۰ اثر درباره انقلاب نوشته‌اند تجلیل می‌شود، به این خاطر است که کار بزرگی کرده‌اند. مگر می‌توانیم در جهت توسعه و تبیین و انتظار این انقلاب کوشش کنیم بدون اینکه به ارزش‌ها و ریشه‌های انقلاب نظری داشته باشیم؟ اگر پیامبر به صورت عام فرموده‌اند که قلم علما از خون پاک شهیدان ارزش بیشتری دارد، قلمی که در جهت ارزش‌های انقلاب و پاسداری از خون شهدا باشد ارزشمند است.

در پایان مراسم  از آقای منوچهر محمدی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه و حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم به عنوان نویسندگان برتر و مسعود پیرمرادیان مدیر نشر معارف به عنوان ناشر برتر  تقدیر شد و از کتاب «کتابشناسی توصیفی انقلاب اسلامی» رونمایی به عمل آمد. 

در کتابشناسی توصیفی انقلاب اسلامی از آثار موسسه فرهنگی هنری قدرولایت، کتابهای « تاریخ انقلاب اسلامی دورة ده جلدی، روایت انقلاب اسلامی، مجموعه 10 جلدی شاخصهای مکتب امام خمینی، فرهنگ و عرصه فرهنگی، معنویت و انقلاب اسلامی، 92 دستاورد انقلاب اسلامی، کارکردهای ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی، دوره 3 جلدی،»  انتخاب و معرفی گردیده اند.