حجت الاسلام مرتضی امین الرعایا، نویسنده و تصویرگر حوزه کودک و نوجوان را بیشتر بشناسیم

حجت الاسلام مرتضی امین الرعایا به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و جمعی از ناشران و نویسندگان، در صفحات رسانه ها و فضای مجازی مطرح گردید. ایشان با چهار دهه فعالیت مستمر، از مطرح شدن خود پرهیز می کرد امّا بیماری که او را رنج می داد سبب شد تا فعالان عرصه فرهنگ انقلاب با عیادت و دلجویی از او، نام و تلاشش را رسانه ای کنند.

حاج آقا امین الرعایا از سال 74 یعنی دو سال بعد از شروع فعالیت موسسه فرهنگی هنری قدرولایت، با این موسسه پیوند خورد. پیوندی که تا هم اکنون ادامه دارد و موسسه فعالیتهای حوزه کودک و نوجوان خود را با او شروع کرد و عمیقاً به او گره زد.

نگاهی به آمار آثار تولیدی ایشان، این پیوند را نشان می دهد. ایشان 48 جلد کتاب کودک و نوجوان را برای موسسه هم نگاشته و هم طراحی آن را انجام داده است. در این مدت 22 اثر هم توسط ایشان طراحی شده که نویسندگان مختلفی داشته است. هنوز طرحهای آب رنگ ایشان که سالهای دهه 70-80 به این طریق طراحی می کردند، در موسسه نگهداری می شود و جزو آرشیو گرانبهای موسسه است.

مهمترین آثار تولیدی ایشان برای موسسه را می توان مجموعه قصه های پروانه دانست که 14 جلد توسط ایشان نوشته و طراحی شده است و مورد استقبال فراوان قرار گرفته اند. در هر جلد این مجموعه یکی از خصوصیات امام خمینی در قالب قصه جذاب به بچه ها معرفی می شود. مجموعه ده جلدی قصه های شنیدنی که خانم شیوا سلامت آنها را نگاشته اند با طراحی آقای امین الرعایا زینت شده است و از مهمترین طراحیهای ایشان می باشد طرحهای این ده جلد در جایزه ادبی یوسف اثر برگزیده شناخته شد و مورد تجلیل قرار گرفت . حجت الاسلام امین الرعایا سالهاست که کارشناس گروه کودک و نوجوان موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت است و در جلسات نویسندگان و طراحان همکار با موسسه که هر ماه یا دو ماه یکبار تشکیل می شود از نظرات و تجربیات ایشان، استفاده می شود.

اصلاح و بازنویسی آثاری که جهت تولید به موسسه می رسد، تشخیص قابلیت تولید داشتن آثار یا اعلام علل عدم قابلیت استفاده از آثار ارسالی به نویسندگان آنها، طراحی آثار مثبت و قابل انتشار، از جمله تلاشها و همکاریهای ایشان با موسسه است. هم اکنون نیز 15 جلد اثر با محوریت خداشناسی برای کودکان جهت بازنویسی و بازنگری و طراحی در دست اقدام ایشان استکه بخاطر کم سویی چشمانشان با تأخیر انجام می شود.

موسسه حفظ ارتباط مستمر و حمایت جدی و موثر از ایشان را بویژه در وضعیت فعلی، یک وظیفه برای خود و همه فعالان جبهه انقلاب می داند، صرف نظر از اینکه چه اندازه بتوانند به تولید آثار بپردازند.

امید است که به لطف الهی و دعای خیر بندگان صالح و استفاده کنندگان از آثار فاخرشان، هر چه زودتر بهبودی کامل حاصل نمایند و توان جبهه فرهنگی انقلاب را بیافزایند. هدیه گرانسنگ رهبری به این نویسنده و طراح انقلابی ( انگشتری ) گوارای ایشان باد و رضایت رهبری انقلاب اسلامی توشه راهش. موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت