جنگ رسانه­ ای و تبلیغاتی دشمنان و اهداف آن

دشمن یک جنگ همه جانبه اقتصادی علیه ملت ایران را شروع کرده لکن جنگ دیگری هم هست که کمتر از جنگ اقتصادی نیست و آن جنگ، جنگ رسانه­ ای، جنگ فضا سازی عمومی، جنگ تبلیغاتی است.

عوامل و ابزارهای جنگ رسانه­ ای

1- فعالیت و تحرک دشمن در این عرصه چند برابر شده است.

2- دستگاه های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با پشتیبانی مالی قارونهای منطقه در این جنگ شرکت دارند و برای آن تشکیلات درست کرده­ اند.

3- فضای مجازی و ماهواره­ ها و رسانه ­ها از جمله ابزارهای این تشکیلات هستند.

اهداف این جنگ رسانه­ ای عبارتند از:

  • مردم را دچار اضطراب کنند.
  • مردم را دچار یأس و ناامیدی کنند.
  • مردم را نسبت به یکدیگر و دستگاه های نظام بدبین کنند.
  • فضای فکری و تبلیغاتی جامعه را آلوده کنند.
  • مُشکلات اقتصادی را افزایش ­دهند.

وظایف مردم در این جنگ:

  • به این فضا سازی و آلوده کردن آن کمک نکنند.
  • در بیان مشکلات مبالغه نکنند.
  • ویروس بدبینی را گسترش ندهند.
  • کارهای خوب و اقدامات مثبت را هم در کنار سختیها و مشکلات ببینند.
  • برای حل مشکلات، کمک فکری و عملی انجام دهند.

وظایف مسئولان و تریبون داران در این جنگ:

  • از این جنگ غفلت نکنند.
  • برخورد با دولت طوری باشد که اعتماد عمومی را خدشه­ دار نکند.
  • انتقاد دوستانه باشد نه خصمانه.
  • برای حل مشکلات باید کار جهادی و شبانه روزی کرد.
  • دستگاه های مدیریتی، انسجام داشته باشند.
  • رفتار و عمل دستگاه ها طوری باشد که اعتماد سازی کند.

                                                                                              برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، 15/6/97.