معرفی کتابهای کودک و نوجوان مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت برای ایام تعطیلات نوروز و برنامة کتابخوانی و نویسندگی مدارس

کارشناسان مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت، برای ایام تعطیلات نوروز که فرزندان شما، برنامه پیک نوروزی ندارند و قرار شده است کتابخوانی و نوشتن را تجربه کنند، کتابهای مناسبی را تدارک دیده و معرفی
می­نمایند.

برای کودکان سنین دبستان کتابهای:

  1. قصّه ­های پروانه 14 جلدی که در یک جلد با نام «امام و بچه ها» نیز چاپ شده است در هر جلد آن یک قصّه از رفتار امام خمینی برای بچه­ ها توضیح داده شده است.
  2. قصّه­ های زندگی 10 جلدی که هر جلد آن دارای 9 قصّه می­باشد و مجموعاً 90 قصّه از صدر اسلام، آداب زندگی، رفتارهای اجتماعی، دوره دفاع مقدس و معارف انقلاب، در آن نوشته شده است.
  3. نویسنده کوچولو که هم ویژه دختران و هم مخصوص پسران دارد. در این کتاب بچه­ ها با روش نویسندگی آشنا شده و می­توانند کاردستی هم از آن تهیه کنند.
  4. کتابهای شعر؛ یک باغ گیلاس، مرتضی و داداشی، قهرمان محله، آلبوم عکس بابا، آقای مهربون، خاک دلیران، برای بچه­ های علاقمند به شعر توصیه می­شوند.

برای نوجوانان مقطع اوّل و دوم دبیرستان کتابهای:

  1. قصّه­ های شنیدنی از بچه­ های خوب در 10 جلد که هر جلد آن 5 قصّه و مجموعاً 50 قصّه در این کتابها نوشته شده است. قصّه­ های این کتابها همگی واقعی بوده و از رفتار و اخلاق نوجوانی شهدای دفاع مقدس تهیه گردیده است که الگوی مناسبی برای نوجوانان هستند.
  2. هدیه آسمانی، کتابی است که در آن بصورت حکایت و قصّه و روایت، بعثت پیامبران و پیامبر اسلام و هدف از آن، جانشینی پیامبر توسط اهل بیت و ادامه حکومت اسلامی در عصر غیبت، نوشته شده است.
  3. قصّه آفتاب که زندگینامه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
  4. چون آهویی تشنه، در خصوص توحید و نقش تفکر در آفرینش مخلوقات، نوشته شده است.
  5. دو لشکر، کتابی است که در زمینة وجود صفات خوب و بد و نقش آنها در تقویت عقل یا تضعیف آن، به زبان ساده، نوشته شده است.