معرفی ویژه کتابهای « کاهش جمعیت، فاجعه تقلیل ازدواج و تحدید نسل» و «شخصیت و حقوق زن»

در پی سخنان مهم حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در تاریخ 17 اسفند سال جاری و تأکید ایشان بر مسأله «جمعیت» و این که غرب مخالف افزایش عددی مسلمانان در جهان است و نظام اسلامی نباید طوری عمل کند که مقصود آنها تأمین شود، کتاب « کاهش جمعیت، فاجعه تقلیل ازدواج و تحدید نسل» که از سوی این موسسه در سال جاری منتشر شده، معرفی می گردد.

این کتاب در قطع رقعی و در 368 صفحه منتشر گردیده است. کتاب دارای دو بخش و هشت فصل و سه قسمت است.

در این کتاب علاوه بر سوابق تاریخی کنترل جمعیت، با تحولات جمعیتی ایران از دوران باستان تا دوره پهلوی و جمهوری اسلامی ایران آشنا شده و دیدگاه اسلام در خصوص جمعیت با توجه با آیات، روایات و دیدگاه امام خمینی و امام خامنه ای مطرح و تشریح گردیده است. اصول ازدواج و تأثیر آن در سبک زندگی و آثار و کارکردهای ازدواج و تشکیل خانواده و تأثیر خانواده در حیات ملی و اقتدار کشور از دیگر مطالب مطرح در این کتاب است.

در زمینه جمعیت، به نقش فزونی جمعیت در اقتدار ملی پرداخته شده و علت توجه کانونهای استکباری برای کنترل و کاهش جمعیت کشورهای اسلامی مطرح گردیده و خطرات پیری جمعیت و کاهش نرخ باروری و تبلیغات شدید عقیم سازی و اثرات آن بر مرگ یک ملت، بررسی شده است.

شخصیت و حقوق زن

بعد از سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در 17 اسفند سال جاری، و تأکید معظم له بر ضرورت حفظ پرچم استقلال هویتی و فرهنگی زنان ایران و پرهیز از نگاه غربی به زن بویژه در لایحه حقوقی زنان، موسسه کتاب « شخصیت و حقوق زن» را بطور ویژه معرفی می نماید و از کانونها و نهادها و مساجد و مراکزی که نسبت به تبیین و تشریح موضوع و بصیرت افزایی در بانوان و دختران کشور، مسئولیتی احساس می کنند، در خواست می شود نسبت به مباحث این کتاب دقت کرده و آن را برای قشر سرنوشت ساز مادران و زنان و دختران کشور تهیه نموده و آنان را به مطالعه این کتاب دعوت نمایند.

این کتاب در قطع رقعی و در 304 صفحه منتشر شده است.

کتاب دارای 9 فصل با عناوین ذیل می باشد:

فصل اوّل: شخصیت زنان در فرهنگ غرب

فصل دوم: کشف حجاب یا مهار گسیختگی شهوات

فصل سوم: جایگاه زن در اسلام و مقایسه آن با نگاه غرب به زن

فصل چهارم: نقش زنان در تحولات اجتماعی و سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

فصل پنجم: اصول و مبانی تلاش برای دفاع از حقوق زنان در کشورهای اسلامی

فصل ششم: الگوی زنان در نظام اسلامی

فصل هفتم: رویکردها و انتظارات از زنان مسلمان

فصل هشتم: استحکام خانواده در اسلام

فصل نهم: تنزل خانواده در غرب

برای اطلاع از جزئیات بیشتر کتاب، می توانید بر روی کتاب در سایت موسسه کلیک نمایید.

این کتاب را می توانید بطور اینترنتی هم تهیه نمایید. توصیه مطالعه این کتاب، خصوصاً به جوانان، یک کار خداپسندانه و فرهنگی و مسئولیت پذیری در قبال جامعه و آینده آن است. تلفن توزیع موسسه 66411151-66469958می باشد.

موسسه فرهنگی هنری قدرولایت