کتابهای غیر مجاز مؤسسه در دولت تدبیر و امید به عدد 2 رسید!!

در پی غیر مجاز اعلام شدن کتاب «ره یافت انتخابات 92» که در 14 آذر 1395 جهت اخذ مجوز به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده بود و ارجاع آن به شورای نظارت و عدم تشکیل این شورا به مدت 8 ماه!!، کتاب «از هاشمی تا هاشمی» جلد اوّل، نیز که در 8 اسفند 1395 تحویل ارشاد شده بود غیر مجاز اعلام شد!!

بدنبال نامه مؤسسه و نامه مؤلف کتاب، برای اعلام دلایل غیر مجاز اعلام شدن کتاب «از هاشمی تا هاشمی» و جلسه 8 آذر 96 با مسئوول دفتر توسعه کتاب  و کتابخوانی که مقرّر شد علل غیر مجاز بودن کتاب به مؤلف اعلام شود، در اقدامی غیر سازنده و بر خلاف روّیه تعامل و احترام به مؤلف کتاب که سه سال برای پژوهش و تألیف این کتاب وقت صرف کرده است، آن را به شورای نظارت ارسال کرده اند تا به کتاب قبلی بپیوندد!!

در کتاب اوّل، خط قرمز آقایان، فتنه 88 و اهتمام به رقیق سازی آن بود. در کتاب دوم خط قرمز چه بوده است؟ آیا بررّسی مواضع و رفتار سیاسی مرحوم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی خلاف ضوابط ارشاد است!! این خطوط قرمز اعلام نشده، عملاً کار تحقیق و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی بخصوص فتنه سالهای 78 و 88  و شخصیتهای مؤثر در جریانات انقلاب را با مشکل مواجه کرده و به نوعی سانسور و تحریف واقعیتهای اتفاق افتاده در میدان را شاهد هستیم!

مؤسسه طی شکوائیه ای به اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار بررّسی مسأله شده است و مدیر مسئوول مؤسسه نیز در جلسه مورخ 96/9/28 با معاون فرهنگی جناب آقای جوادی، ضمن توضیح مطالب و ارائه مکتوب سیر طی شده به ایشان، خواستار رسیدگی جدّی به موضوع شده و ضعف تعامل و بی توجهی به ناشران و مؤلفان و قضاوتهای کلی همراه با گرایشهای سیاسی را آفت بزرگ دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی در بررّسیها دانست و خواستار اجرای ضوابط و مقررات نشر بدون گرایش سیاسی و حٌبّ و بغض جناحی شد.