اشكالات محتوايي و ساختاري در معرفي امام خميني (ره)

بعد از انتشار جلد 22 دائرة المعارف بزرگ اسلام، كه در آن مدخلي به بنيانگذار جمهوري اسلامي، امام خميني، اختصاص يافته و از صفحه 664 تا 763 يعني نزديك به يكصد صفحه به مسائل مختلف مربوط به شخصيت و مبارزه و رهبري امام خميني پرداخته شده است؛ بنياد تاريخ پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي به مديريت حجت الاسلام و المسلمين سيد حميد روحاني- كه از سوي امام خميني مأمور جمع آوري، تبيين و انتشار تاريخ انقلاب اسلامي شده‌اند- با انتشار كتابي تحت عنوان ( نقدي بر مدخل « خميني، روح الله» در دائرة المعارف بزرگ اسلامي) به اشكالات محتوايي و ساختاري اين كتاب پرداخته و نقد نموده‌اند. اين كتاب در بيش از 200 صحفه اشكلات كتاب فوق الذكر را ارائه نموده است.

انتظار به حق از دست اندركاران اين دائرة المعارف است كه بخصوص در زمينه مسائل و رخدادها و شخصيتهاي انقلاب اسلامي، نهايت دقت را اعمال نموده و بدور از هر گونه گرايش سياسي و شخصي، با هم افزايي نهادها و شخصيتهاي انقلاب، مدخلها را بدور از هر نوع ضعف محتوايي و ساختاري تهيه و ارائه نمايند.

مقدمه كتاب نقدي بر مدخل « خميني، روح الله » را به همراه مشخصات آن ذيلاً به رويت خوانندگان مي‌رسانيم و علاقمندان به تهيه اين كتاب مي‌توانند آن را از طريق بنياد تاريخ پژوهي تلفن 5-22579192 و نمابر 22761264 تهيه نمايند.