ده سؤال پيرامون بيانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي با دانشجويان و تشكلهاي دانشجويي

رهبر معظم انقلاب اسلامي، در ديدار جمعي از دانشجويان و تشكلهاي دانشجويي در دوازدهمين روز ماه مبارك رمضان(17/3/96 ) بيانات بسيار مهم و راهبردي ايراد فرمودند و نكات كليدي تأثير گذاري را به دانشجويان و تشكلهاي دانشجويي گوشزد نمودند.

طرح ده سؤال پيرامون بيانات معظمٌ له، كمك مي‌كند به شناخت جريانها و عواملي كه در داخل كشور، مانع تحقق دانشگاه و دانشجوي مطلوب انقلاب اسلامي مي‌شوند و رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدارهاي خود به صورت كلّي به اين مسائل اشاره كنند و حتي براي اولين بار واژه مهم و كليدي « آتش به اختيار» را در برابر اختلال دستگاههاي فرهنگي و آموزشي كشور، بكار برده و اين اختيار را به دانشجويان مي‌دهند. اين مؤسسه در مجموعه « زمانه‌ات را بشناس » كه تاكنون 7 جلد آن منتشر شده است، مصاديق و تشريح و تصاوير نكاتي را كه رهبر انقلاب به آنها اشاره مي‌نمايند را بررسي كرده و بصورت پاورقي يا پيوست ارائه مي‌نمايد كه در تبيين و روشنفكري ذهنها مؤثر است.

1- چه عواملي در درون دانشگاه و نظام آموزشي كشور با سياست‌ورزي اصرار بر انقلاب‌زدايي از دانشگاه‌ها و محيط دانشجويي دارند؟

2- بلندگوهاي دشمن كه در داخل كشور روح يأس و نااميدي و ناتواني را در ميان مردم و دانشجويان رواج مي‌دهند كدامند؟ نقش مطبوعات و رسانه‌ها و فضاي مجازي در اين موضوع چيست؟ اين بلندگوها توسط چه افراد و تفكراتي اداره شده يا مورد حمايت قرار مي‌گيرند؟

3- رسالت رؤساي دانشگاه‌ها و اساتيد و دانشجويان در توليد علم و عالِم و جهت دادن به آنها چيست و هر يك چه وظيفه‌اي بر عهده دارند؟

4- موانع غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاهها و راه‌هاي مقابله با آنها كدام است؟

5- اشاره رهبر معظم انقلاب در اختلال در دستگاههاي فرهنگي ناظر بر كدام دستگاهها است؟ چه كساني در اصلي و فرعي كردن مسائل مهم فرهنگي غفلت دارند يا كوتاهي مي‌كنند كه ايشان به عنوان فرمانده كل قوا دستور آتش به اختيار صادر مي‌كنند؟

6- موانع برگزاري كرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاهها كدامند و تشكلهاي دانشجويي چه وظيفه‌اي در اين خصوص بعهده دارند؟

7- چه دستهايي خدشه در استقلال فرهنگي كشور را در دستور كار خود دارند؟ وظيفه دستگاههاي نظارتي و اجرايي براي مقابله با اين خدشه چيست؟

8- ضرورت تبيين معناي واقعي كليد واژه‌هاي اصلي مانند آزادي، عدالت، استقلال چيست و عدم تبيين اين معاني چه خسارتي به بار مي‌آورد؟

9- اقدام شجاعانه در مقابل دستگاههايي كه در وظايف كوتاهي مي‌كنند چقدر متضمن اصلاح امور است؟

10- چه عوامل و دستگاهها و جرياناتي به دنبال سوق دادن كشور به سوي فرهنگ منحط غربي هستند؟ چه عواملي مانع شفاف سازي در اين زمينه هستند تا فسادهاي موردي علاج نشده و فساد سيستمي تلقي شود؟