«آرزوی گل سرخ»؛ ماجرای گلی که فرزند شهید مدافع حرم به سپهبد قاسم سلیمانی داد

 
۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۱
کد خبر:۷۸۵۹۹۶
یک نویسنده کتاب گفت: از آنجا که من یک روانشناس کودک هستم و روحیه کودکان آشنایی دارم لذا نقش محبت و علاقه در کودکان و حتی نوجوانان را به خوبی درک می‌کنم بیان این بعد از شخصیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی نقشی مهم در ذهن نسل آینده می‌گذارد از سوی دیگر در بخش‌هایی از کتاب در مورد شجاع‌ترین و مهربانترین فرد شهر سخن به میان آمده که کنایه از سردار دل‌ها دارد.

منیره میرزایی در گفت‌وگو با میزان پیرامون مضمون کتاب «آرزوی گل سرخ» گفت: مضمون کتاب «آرزوی گل سرخ» حول محور هدیه گل سرخی بود که فرزند یکی از شهدای مدافع حرم، در نماز به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هدیه کرد و از صدا و سیما بار‌ها پخش شد.

وی در همین راستا افزود: کتاب به صورت داستانی نوشته شده است و متعلق به گروه سنی ب است. کتاب «آرزوی گل سرخ» پیرامون گلستانی نوشته شده که در آن گل‌ها از آرزوهایشان می‌گویند و اینکه دوست دارند به دست چه کسی سپرده شوند، در این داستان بیان شده برخی از گل‌ها دوست داشتند به دست یک معلم برسند و برخی به دست بیماری که لبخند را روی لبانشان بنشاند، اما در میان این گل‌ها گل سرخی است که پیش از این در مورد شخصیت مردی بزرگ سخنانی از باغبان شنیده و آرزو می‌کند که به دست او برسد.

میرزایی در مورد بخش‌های دیگر کتاب «آرزوی گل سرخ» ابراز کرد: این گل سرانجام توسط یک فرزند شهید خریداری شده و هنگامی که سپهبد شهید قاسم سلیمانی در قنوت نماز ایستاده به دستش سپرده می‌شود، بدین ترتیب آرزوی گل برآورده می‌شود البته در ابتدای داستان نمی‌توان پیرامون انتهای آن اطلاعی پیدا کرد و مخاطب با مطالعه داستان متوجه می‌شود کتاب پیرامون چه شخصیتی نوشته شده است.

وی به ویژگی‌های کتاب «آرزوی گل سرخ» اشاره و بیان کرد: در بخش‌هایی از کتاب «آرزوی گل سرخ» در مورد ویژگی‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی سخن گفته شده است، زمانی که کودک با مادرش سخن می‌گوید و مادر در مورد شخصیت سردار دل‌ها نکاتی را بیان می‌کند.

این نویسنده کتاب علت نگارش کتاب «آرزوی گل سرخ» را بیان و اظهار کرد: جرقه اصلی این کتاب روزی به ذهنم رسید که برای تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی رفته بودم، هنگامی که به خانه آمدم و این کلیپ را از تلویزیون تماشا کردم، سریع به نگارش پرداختم و کتاب را تدوین و ویراستاری کردم، کتاب «آرزوی گل سرخ» مورد استقبال قرار گرفت و برای روز چهلم سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مصلی رونمایی شد.

میرزایی زبان نگارشی کتاب «آرزوی گل سرخ» را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: کتاب «آرزوی گل سرخ» با زبانی ساده و در قالب تخیل مخاطب را به دنیای دیگری می‌برد، در این کتاب مخاطب با بعد دیگر سپهبد شهید قاسم سلیمانی آشنا شده، زیرا سردار دل‌ها علاوه بر اینکه یک نظامی است، اما مهربان بوده و دوستار کودکان است.

وی علت نامگذاری کتاب «آرزوی گل سرخ» را بیان و اظهارکرد: از آنجا که من یک روانشناس کودک هستم و با روحیه کودکان آشنایی دارم لذا نقش محبت و علاقه در کودکان و حتی نوجوانان را به خوبی درک می‌کنم، بیان این بعد از شخصیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی نقشی مهم در ذهن نسل آینده می‌گذارد از سوی دیگر در بخش‌هایی از کتاب در مورد شجاع‌ترین و مهربان‌ترین فرد شهر سخن به میان آمده که کنایه از سردار دل‌ها دارد، من در این داستان آرزوی گلی را بیان کردم که هنگام قنوت در نماز شجاعترین مرد شهر؛ به آرزو‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی جهت کسب مقام شهادت آمین می‌گوید لذا نام کتاب را «آرزوی گل سرخ» گذاشتم.

میرزایی در مورد کتاب «آرزوی گل سرخ» خاطرنشان کرد: کتاب «آرزوی گل سرخ» یک احساس بود که ذهن مرا با خود درگیر کرد. بچه‌ها با خواندن این داستان با شخصیت قهرمان داستان آشنا می‌شوند و همزاد پنداری می‌کنند، زیرا با زبانی کودکان نوشته شده است.

این کتاب با 16 صفحه قطع خشتی با قیمت 16000 تومان توسط موسسه فرهنگی هنری قدرولایت به چاپ رسیده است.