روزهای مبارزه با داعش به روایت «ابراهیم احمد» / چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

روزهای مبارزه با داعش به روایت «ابراهیم احمد»

کتاب «ابراهیم احمد»، شامل خاطرات یکی از امدادگران مدافع حرم توسط انتشارات قدر ولایت منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات مقاومت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «ابراهیم احمد»، شامل خاطرات امدادگر مدافع حرم، اسماعیل نوری معروف به ابوحامد، به کوشش محسن بغلانی منتشر و ورانه بازار کتاب شد. این اثر که توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شده، از دو فصل تشکیل شده است. 

فصل نخست به بیان خاطرات یکی از امدادگران مدافع حرم، تجربیات او از سوریه و وقایع و اتفاقات جبهه مقاومت حین مبارزه با داعش و عوامل تکفیری می‌پردازد. فصل دوم کتاب نیز شهیدی گمنام را معرفی می‌کند که با زیارت امام غریبش، شناخته و معرفی می‌شود.

کتاب با سخنی از شهید مرتضی آوینی آغاز می‌شود: «تنها آن کس از عهده‌ی رثای شما، ای کبوتران خونین بال حرم امن، برمی‌آید که بتواند کلام را بر بال عشق بنشاند و به معراج برد و اگر این چنین است، بگذار آن یار غائب مرثیه‌خوان شما باشد که جز او هیچ تنابنده‌ای راه‌های آسمان را نمی‌شناسد.»            

در مقدمه کتاب «ابراهیم احمد» درباره ضرورت پرداختن به خاطرات مدافعان حرم آمده است: توطئه‌ای در حال شکل گرفتن و هدفی والا. کدام توطئه و کدام هدف؟ تشکیل یک جنگ به ظاهر داخلی. خیلی آرام مردمی به نظام سیاسی سوریه اعتراض داشته، به خیابان رفته و از رهبران خود درخواست اصلاح دارند. قرار نیست کسی کشته شده و یا خونی بر زمین ریزد و ناگهان به فاصله‌ دو هفته نبردی خونین در می‌گیرد. جنگی با حضور بیش از 80 کشور خارجی با سلاح‌هایی که بسیاری از کشورها حتی نمونه آن را تا کنون ندیده‌اند، آن‌هم در اختیار گروهی شبه نظامی متعصب مذهبی که خود را نماینده خدا بر روی زمین می‌داند. ... ولی ناگاه غرشی از نائب آن یار غائب از نظر برمی‌خیزد. باید جلوی توطئه دشمن گرفته شود و اکنون هدف حفظ حریم حرم آل الله است.

در این راه جوانان بیشماری از شیعیان عالم، از آفریقا گرفته تا آسیا و اقیانوسیه و اروپا، به یاری جبهه حق می‌شتابند تا بار دیگر حرم الهی امن بماند. و باز در این راه جوانان شیفته‌ای بهشت را با جان خود معامله می‌کنند. ابراهیم احمد یکی از آنان است. شهیدی که در شبی دل امدادگر خویش را از گوشه‌ای دیگر از حرم الله ربود. قلب و روح وی را تسخیر کرد تا بار دیگر او خود را در کنار برادر شهیدش ببیند که پیش از این به خیل شهیدان پیوسته بود.

 

چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

 

کتاب «حرم در انتظار ما» به کوشش گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت در حال و هوای انتخابات و اهمیت شرکت در آن منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت «حرم در انتظار ما» را با محوریت انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد. این کتاب که به کوشش گروه تحقیق مؤسسه قدر ولایت نوشته شده است، تلاش دارد اهمیت شرکت در انتخابات را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهد.

این کتاب برای عموم مردم و همه کسانی که حق رأی دارند، مفید و لازم است، اما عمده تمرکز اثر بر  جوانان و به ویژه گفتمانی با رأی‌اولی‌ها تهیه شده و در دو فصل مطالب متنوعی را ارائه کرده است.

در فصل اول کتاب مسائلی همچون اختیار انسان، رابطه این اختیار با انتخاب، رابطه انتخاب با تعیین ملاک‌های متناسب با هر انتخاب، شایسته‌گزینی در کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین انتخاب‌ها، حق انتخاب و مسئولیت‌پذیری در برابر شرایط مختلف، بررسی شده است. انگیزش حس حمایت و حضور و دفاع از حرم در جوانان و رأی اولی‌ها حاصل بحث این فصل است.

در فصل دوم درباره انتخابات و اهمیت و وزن آن در جمهوری اسلامی و به طور، ویژه انتخابات «ریاست جمهوری» بحث شده است. دعوت به مشارکت گسترده و حضور هر ایرانی دارای حق رأی در انتخابات و ملاک‌های کاندیدای اصلح که می‌تواند حرم را محافظت و بر اقتدار و عظمت آن بیفزاید، از دیدگاه امام خمینی(ره)، رهبر فرزانه انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی، در این فصل آمده است. همچنین فرمولی برای تعیین امتیاز و نمره کاندیداها پیشنهاد شده است که کار انتخاب اصلح را روان و دقیق می‌کند.

در معرفی این اثر آمده است: شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود جمله عجیب و بسیار مهم و سرنوشت‌سازی دارد، آنجا که از عمق اعتقاد و صمیم قلب و شدت علاقه به مردم، می‌نویسد: «امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند... خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه رسول الله است... والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف و کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند».

قطعاً این جملات، مفهوم همان جملات نورانی است که از حضرت امام خمینی(ره) به یادگار مانده است که: « حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر –ولو امام عصر باشد- اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام، همه انبیاء از صدر عالم تا حالا آمدند برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهدت کردند و خودشان را فدا کردند.»(صحیفه امام، ج 15، ص 366)

و آنجا که می‌فرمایند: «اگر خدای نخواسته اسلام در ایران سیلی بخورد، بدانید که در همه دنیا سیلی خواهد خورد و بدانید که به این زودی دیگر نمی‌تواند سرش را بلند کند.»(صحیفه امام، ج17، صص 384 و 406).

حفظ جمهوری اسلامی یعنی مرکزیت حرم و دفاع از آن، به مقتضای زمان شکل‌های مختلفی به خود می‌گیرد. حضور در جبهه‌های عراق و سوریه برای حفظ حرم حضرت زینب سلام الله علیها و دیگر حرم‌های ائمه اطهار علیهم السلام در عراق و جان فدا کردن، یک شکل حفظ و دفاع است،  و مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد شایسته و اصلح که نظام اسلامی را به سوی تمدن نوین اسلامی به پیش ببرد هم شکل دیگر حفظ و صیانت از این حرم و فداکاری در راه آن است.

این کتاب را گروه تحقیق موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت تألیف و در قطع رقعی و 128 صفحه با قیمت 20 هزار تومان عرضه کرده است. علاقه‌مندان برای سفارش این کتاب و استفاده از تخفیف ویژه 30 درصدی و ارسال رایگان می‌توانند با شماره‌های 66411151-09352300564 تماس بگیرند.