گزارش از نمایشگاه استانی خراسان جنوبی (بیرجند)

آئین افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی در ساعت 16 مورخ 5/9/93 با حضور آقایان: امیرزاده مشاور معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد، دکتر علی اصغر کاراندیش معاونت توسعه مدیریت و منابع مهندسی خدمتگزار استاندار، محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد بیرجند و سایر مسئولین ذیربط و همچنین 500 ناشر با 43000 عنوان کتاب آغاز بکار کرد. نمایشگاه بیرجند در محل دائمی نمایشگاهها و در دو سالن شروع به فعالیت نمود.

با توجه به تبلیغات گسترده در سطح شهر و همچنین صدا و سیما از همان روزهای اول با استقبال مردم مواجه و تا روز پایان نیز ادامه داشت.

در طول برپایی نمایشگاه تعدادی از مسئولین از جمله استاندار، فرماندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیرجند از غرفه قدرولایت بازدید نمودند.

غرفه قدرولایت در سالن اول، راهروی اول، غرفه چهارم در ابعاد 12 متر مربع و در محل نسبتاً مناسبی قرار داشت.

ضمناً آثاری که بیشترین استقبال مردم مواجه شد از بزرگسالان دیدگاههای امام(ره): امام‌خمینی و رفتار سیاسی، شاخص‌های راه امام، حکایتهای تلخ و شیرین و از دیدگاه مقام معظم رهبری: برخورد شایسته با جوانان، بسیج و تفکر بسیجی، اقتصاد و عرصة اقتصادی، در زمینه تاریخ معاصر نیز: در مشروطه چه گذشت؟، نقش روشنفکران در تاریخ معاصر ایران، جنگ نرم، احزاب (مشارکت- کارگزاران)، تاریخ انقلاب اسلامی 6-1، در کودک و نوجوان: قصه‌های زندگی، قصه‌های شنیدنی، قصه آفتاب، آقای مهربونی، الفبا را ببینیم، پیدا کن و بچسبان 3، 2 و 1، تیک‌تاک، چادر زیبای من، خاطره شنیدنی خاله‌جان، حجاب غنچه‌ها، چه هندوانه‌ای، گلهای صبر، سیب مهربانی، سیب اخمو، بال پرواز و...