خلاصه عملکرد مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت در سال 1392

خلاصه عملکرد مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت در سال 1392

 

در سال 1392، که بیست و یکمین سال فعالیت انتشاراتی مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت بود، این مؤسسه اقدامات فراوانی در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلام و انقلاب بویژه در تبیین دیدگاهها و رهنمودهای حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه‌ای و نیز در حوزة دفاع مقدس انجام داده است که بخشی از آن، که قابلیت بهره‌برداری برای مخاطبان ارجمند داشته باشد، به شرح ذیل ارائه می‌شود:

  1. برگزاری جلسات کارشناسی جهت آسیب‌شناسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و ارائه طرح نو از نگاه به نمایشگاه و ساختار اجرایی آن، با شرکت تعدادی از ناشران و کارشناسان؛ حاصل 18 جلسه برگزار شده، تهیه طرح جدید و اسناد آن و امضاء بیش از یکصد ناشر بوده که در حال پیگیری آن از طریق مراجع ذیربط هستیم.
  2. برگزاری شش جلسه با حضور برخی ناشران جهت بررسی طرح جشنواره کتاب فجر در ایام الله دهه فجر و ملاقات با برخی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح موضوع؛ این طرح با استقبال زیادی مواجه گردید لیکن بدلیل عدم فرصت کافی تا دهه فجر سال 92، پیگیری و اقدام نهایی، موکول به سال 93 گردید.
  3. تولید، چاپ و انتشار 11 عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان و چاپ مجدد برخی از آثار مربوط به این گروه از مخاطبان.
  4. تولید، چاپ و انتشار 20 عنوان کتاب برای بزرگسالان و چاپ مجدد 11 عنوان از آثار مربوط به این گروه از مخاطبان.
  5. تولید 12 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسالان که تا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، چاپ اول آن انجام و منتشر خواهند شد.
  6. انجام کارهای مقدماتی و کارشناسی تولید کتابهای «شاخصهای مکتب سیاسی حضرت امام‌خمینی» در 10 جلد که کلیه مطالب این کتابها تهیه شده و در دست کنترل نهایی یا ویراستاری می‌باشند.
  7. انجام کارهای مقدماتی شامل مصاحبه، تهیه اسناد و مدارک و کارشناسی تولید کتابهای «شهدا زنده‌اند» که دو جلد آن در دست تولید می‌باشد و بقیه در مرحلة کنترل نهایی قرار دارند.
  8. مصاحبه با خبرگزاریهای مختلف دربارة آثار منتشر شدة مؤسسه، نتایج جلسات کارشناسی آسیب‌شناسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مسائل مربوط به فرهنگ و موضعگیریهای فرهنگی برخی مسئولان.
  9. تهیه مقالات برای مطبوعات در موضوعات «اقتضاآت نمایشگاه مطلوب کتاب»، «مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولین و ناشران و مردم در حوزة کتاب»، «ممیزی کتاب، چرا و چگونه؟»
  10. جلسات کارشناسی با برخی تشکلهای نشر بویژه مجمع ناشران انقلاب اسلامی و تبادل نظر در خصوص وضعیت فرهنگی و اقدامات مناسب.
  11. جلسات هماهنگی و تبادل‌نظر و پیگیری امور با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه نمایشگاههای کتاب ایران، خانة کتاب و دیگر مسئولان و کارشناسان فرهنگی کشور.
  12. جلسات تبادل نظر و کارشناسی با ناشران متعدد و مختلف در حوزة فرهنگ و مسائل مربوط به نشر.
  13. شرکت مستقیم در نمایشگاههای کتاب استانی (11 مورد)، واگذاری شرکت در نمایشگاههای استانی به نمایندگیهای مؤسسه در آن استانها (7 مورد)، شرکت در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شرکت در نمایشگاه علوم قرآنی، شرکت در چهارمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس.
  14. طراحی و اجرای نمایشگاههای هفته دفاع مقدس در 30 نقطه کشور با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور بیش از 20 ناشر برگزیده حوزه دفاع مقدس.
  15. طراحی و اجرای نمایشگاههای کتاب دهه فجر در 10 نقطه کشور.
  16. سرکشی و ارزیابی نمایندگیهای مؤسسه در استانها و شهرستانها 9 مورد و بررسی و تعیین 6 مورد نمایندگی جدید.
  17. نشستهای کارشناسی با نویسندگان، ویراستاران و شاعران مرتبط با مؤسسه بیش از 8 مورد جهت نیازسنجی، ارتقاء کیفی کارها و تبادل‌نظر در خصوص مسائل فرهنگی.
  18. به روز نگهداشتن سایت مؤسسه و ارتباط با مخاطبان از این طریق.
  19. ارتباط با مشترکین مؤسسه از طریق مکاتبه و سیستم پیامکی و ارسال هدایا در مناسبتهای مختلف به آنان.
  20. برگزاری جلسات کارشناسی با طراحان جلد کتب مؤسسه جهت ارتقاء کیفیت جلدها و اتخاذ سیاستهای مناسب و به روز جهت سهولت انتخاب کتب توسط مخاطبان.