تعریف جدیدی از حجاب در «تنور دوستی»

کتاب «تنور دوستی» تلاش دارد موضوع حجاب و اهمیت آن را فارغ از بحث‌های کلیشه‌ای برای مخاطب نوجوان خود توضیح دهد. این اثر به قلم زینب کریمی نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «تنور دوستی»، نوشته زینب کریمی، به تازگی توسط انتشارات قدر ولایت منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. 

کتاب حاضر که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است، داستانی را درباره حجاب و تأثیر آن بر زندگی روایت می‌کند. نویسنده تلاش دارد در این اثر مخاطب نوجوان خود را با مزایای حجاب آشنا کند و از این امر با عنوان یکی از نعمت‌ها که باید شکر آن را به جا آورد یاد می‌کند. او در ابتدا برای جا انداختن این مسئله در ذهن مخاطب خود، مقایسه‌ای بین شرایط زندگی زنان مسلمان در ایران با فرانسه انجام می‌دهد و به سیاست‌های دولت‌های اروپایی در خصوص جلوگیری از گسترش فرهنگ حجاب اشاره می‌کند.

نویسنده در کتاب «تنور دوستی» تلاش دارد تا از کلیشه‌زدگی در طرح داستان فاصله بگیرد و با ذهن و زبان نوجوان امروز، مسائل را طرح کند. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

می‌گویند انسان وقتی نعمتی داشته باشد در بیشتر مواقع ارزش آن را نمی‌داند، مثلاً اگر باران همیشه به‌موقع ببارد و آفتاب هم به‌قدر کافی از آسمان سر بر آورد و زمستان‌ها پر برف و تابستان‌ها همیشه پر نعمت باشد، هیچ‌وقت معنای خشکسالی و یا برعکش سیل و ویرانی را نمی‌فهمیم و قدر بارش همیشگی ابرها و تابیدن‌های به هنگام آفتاب را نمی‌دانیم.