کتاب «دیوار سفارت، دیوار نفس» بعد از 7 ماه هنوز بلاتکلیف مانده است!!

متاسفانه در هر کتابی که جریان اصلاحات مورد اشاره و نقد قرار می‌گیرد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آن موضع منفی اتخاذ کرده و بدون ارائه اشکالی در متن و مستندات کتاب، آن را ابتدا به گذشت زمان کشانده و سپس غیر مجاز اعلام می‌نماید!

 کتاب «دیوار سفارت، دیوار نفس» که در ضمن اشاره به عظمت تسخیر لانه جاسوسی و اثرات آن در تحقیر آمریکا و تبیین دشمنی‌های آن کشور با ملت ایران، به مسائل «پشیمان‌ها» از این حرکت که از دهه 70 به بعد به دنبال باصطلاح تعامل و در واقع سازش با آمریکا بودند، پرداخته و چرایی چرخش این جریان را که علی‌رغم تعداد کم آنها، یک عبرت تاریخی است و مورد تأکید و اشاره رهبری انقلاب جندین بار قرار گرفته است، پرداخته و بررسی نموده است.

نسل جوان بایستی به این عبرت‌های تاریخی معاصر و نزدیک خود توجه کند و عاقبت «ضعف مبانی معرفتی» و «جذب چرب و شیرین دنیا شدن» و «خسته شدن از مبارزه و جهاد» را بداند. از آنجا که خانم معصومه ابتکار در کتاب «تسخیر» آغاز جریان اصلاحات را از درون لانه جاسوسی تحلیل کرده است، به این تحلیل غلط و غیر مستند پاسخ داده شده است و ضمن آن حضور عناصر واداده تسخیر لانه جاسوسی در جناح اصلاح طلبی کشور مورد بررسی قرار گرفته است و بهمین جهت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ارسال کتاب برای مجوز( 98/10/23 ) تاکنون از صدور مجوز خودداری نموده است.

کتاب «ره‌یافت انتخابات 92» بخاطر بررسی نقش ویژه جریان اصلاح‌طلب و جریان اصولگرا در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و درسهای آن ابتدا به بعد از انجام انتخابات 96 موکول و سپس غیر مجاز اعلام گردید!! کتاب «از هاشمی تا هاشمی» بخاطر پرداختن به مواضع و شخصیت فکری آقای هاشمی رفسنجانی، کتاب «نهضت آزادی خطرناکتر از منافقین» بخاطر اسم کتاب که برگرفته از نامه امام خمینی به آقای محتشمی‌پور بود و اشاره به همسویی آنان با بخشی از جریان اصلاح‌طلب در فتنه سال 88 که مستند بوده و عناصر دستگیر شده نهضت آزادی در دادگاه به آن اعتراف کرده بودند، و بالاخره کتاب « سید محمد خاتمی» به علت پرداختن به زندگی و تفکر و اقدامات خاتمی که در رأس نیروهای اصلاح‌طلب قرار دارد، غیر مجاز اعلام شده‌اند. کتاب « دیوار سفارت، دیوار نفس» پنجمین کتابی است که از این موسسه در دولت دوازدهم، که ادعای چند صدایی و آزادی جریان اطلاعات او گوش فلک را کر کرده است، غیر مجاز اعلام می‌شود!!

 ما آقایان مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عید سعید قربان امسال (99/5/10) جلب می‌نمائیم. خصوصاً به آن بخشی که به «جریان تحریف» در کنار «جریان تحریم» اشاره کرده و آن را در راستای «جنگ اراده‌ها» توصیف نموده و ترویج کوتاه آمدن در مقابل آمریکا به عنوان راه حل تحریم‌ها را در بخش «جریان تحریف» دانسته و آن را غیر منطقی، غیر عقلانی معرفی فرموده‌اند. چطور آقایان توقع می‌کنند که حقایق میدانی را تحریف کرده و خلاف آن را در پژوهش‌ها و بررسی‌ها، اعمال نمائیم؟

                                                                                                                     موسسه فرهنگی هنری قدرولایت