یک تجربة بزرگ برای مقابله با ویروس «جنگ روانی»

«جنگ روانی» اگر چه یک اصطلاح جدید در صحنه سیاسی کشورهاست، لیکن قدمت آن به اولین صحنة رقابت فرزندان آدم «هابیل و قابیل» بر می‌گردد. در هر عصری و در رسالت هر پیامبری، «عنصر جنگ روانی» از سوی دشمنان در دستور کار بوده است. «اسرائیلیات» مجموعه‌ای از شایعات، دروغ‌ها و جوسازی‌های روانی است که دشمنان اسلام و بیگانگان از بیرون جامعه اسلامی بصورت یک جریان مهیب و براندازانه وارد فرهنگ اصیل اسلامی کردند. نفاق هم مقابله با اسلام را در لباس اسلام و از درون جامعه اسلامی، دنبال می‌کند.

امروز «جنگ روانی» با وجود ابزارهای پیچیده و سریع الانتقال وارد مرحله بسیار گسترده‌ای شده است و مقابله با آن به همین نسبت پیچیده و جامع باید باشد.

کتاب «دروغ پردازی و دجال‌گری علیه دولت نبوی و علوی» که توسط آقای علی معصومی، پژوهش و تألیف شده است؛ به این مسأله مهم در زمان رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) به عنوان یک «تجربه بزرگ در صدر اسلام» پرداخته است. در این کتاب، شیوه‌ها و ابزارهایی که دشمنان بیرونی و معاندان داخلی برای جلوگیری از گسترش اسلام  و ایجاد انحراف در آن یا تغییر محاسبات مسئولین و مردم در جامعه نبوی و علوی بکار گرفته‌اند مورد بررسی قرار گرفته است و در کنار آن تدابیر و راهکارهایی که نبی مکرم اسلام(ص) راست کرده و نیز حضرت علی(ع) مورد توجه و عمل قرار داده‌اند تا از کارکرد «جنگ روانی» دشمن بکاهند و جامعه اسلامی را از آسیب‌های نفاق و اسرائیلیات محفظ و مصون نگاهدارند، را هم بررسی و ارائه نموده است.

این کتاب در ده فصل این مسئله مهم را بررسی و ارائه کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم.

«رسول مهربان اسلام در همة روزها و سالهای دورة رسالت، با مشکلات بزرگ و با انواع موانع سختی که تحمل آنها خارج از توان انسانهای عادی است، رو به رو شد. هیچ روز و شبی نبود که آن حضرت در برابر خود رنج و مانعی مشاهده نکند و بوی توطئه و کینه‌ای به مشامش نرسد. با این حال، به نظر می‌رسد بزرگترین مشکل و سخت‌ترین مانعی که بر سر راه رسالت آن حضرت قرار داشت، دروغ و دروغ سازی و شاخه‌ها و شعبه‌های مختلف این پدیده مثل نفاق، تهمت‌ و .. بود.»

و دربارة ضرورت مطالعه این کتاب می‌خوانیم:

«در این روزگار که دروغ پردازی، دجّال‌گری، فتنه‌انگیزی و شایعه سازی (جنگ نرم) یکی از ابزارهای اصلی سلطه‌گران جهانی و عوامل داخلی آنها علیه انقلاب اسلامی و جریانهای حق می‌باشد، مطالعه این اثر می‌تواند تشابهات حیرت‌انگیز جاهلیت قدیم و جدید را در چگونگی دشمنی با جریان‌های الهی نشان بدهد و سطح بصیرت پیروان حق را افزون‌تر کند»

این کتاب در 366 صفحه قطع وزیری و با قیمت 55000 ریال توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر شده است. تلفن‌های تماس جهت خرید و دریافت کتاب از طریق پُست 66411151 ـ 66970212 (داخلی 106)