کارنامه موسسه قدرولایت در سالی که گذشت

موسسه فرهنگی هنری قدرولایت، با عنایت خداوند قادر منان و دعای خیر خوبان و تلاشهای برادران ایثارگر و همکاری عناصر متعهد به ارزشهای متعالی انقلاب اسلامی، در سالی که گذشت، توانست فعالیتها و اقدامات ذیل را انجام دهد:

1- تازه های نشر

موسسه در سال 96 توانست 47 اثر را برای چاپ اول تولید و منتشر نماید. علاوه بر این آثار منتشر شده، 5 عنوان جهت اخذ مجوز، 4 عنوان در جریان حروفچینی و ویراستاری است که برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اردیبهشت سال 97، ان شاء الله آماده و منتشر خواهند شد.

در سال 96، تعداد 33 عنوان کتاب موسسه نیز به چاپ مجدد رسید. مجموعاً 80 عنوان چاپ اول و مجدد منتشر شده و9عنوان نیز در سیر انتشار قرار دارد.

2- در سال 96، دو کتاب موسسه بنامهای « ره یافت انتخابات 92» و « از هاشمی تا هاشمی» جلد اول توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی« غیر مجاز» اعلام گردید! برای « غیر مجاز» شدن این کتابها، علی رغم درخواست کتبی موسسه و مؤلف آن – که حدود سه سال وقت صرف تولید این اثر نموده است- هیچ دلیلی ارائه نشده و تنها عنوان « مصلحت نبود» را در پاسخ ما ارائه می نمایند که طبعاً قابل قبول نبود و مسئولین موظفند بر اساس ضوابط و ملاکهای نشر نظر بدهند و با این عنوان قابل تفسیر و محتمل بودن دخالت حبّ و بغض و گرایشهای سیاسی در آن، زحمات ناشر و مؤلف را بی ثمر نکنند و اجازه پاسخگویی مستدل و منطقی و مستند به سئوالهای مطرح در جامعه مخصوص قشر جوان داده شود.

3- در سال 96 موسسه توانست با همکاری نهاد رهبری در دانشگاهها، در 22 دانشگاه کشورنمایشگاه کتاب برگزار نماید. همچنین در دهه فجر در 12 نقطه کشور نمایشگاه کتاب را توسط داوطلبان و نمایندگی های خود برگزار نمود. در همین سال در 10 نمایشگاه استانی و در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دو حوزه "کودک و نوجوان" و "عمومی" و در هشتمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس در مشهد شرکت نمود.

4- موسسه در سال 96، در جشنواره دوسالانه کتاب دفاع مقدس به عنوان خادم نشر دفاع مقدس برگزیده شد که این جایزه به خانواده شهید مدافع حرم، مصطفی صدر زاده تقدیم گردید. همچنین در اولین جشنواره جایزه شهید علی اندرزگو که توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار گردید، برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفت.

5- شرکت در کارگروهها و شورای اندیشه ورزی کتاب، و اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، و نشست مقابله با تحریف تاریخ معاصر و تطهیر پهلوی و... از دیگر اقدامات و دستاوردهای موسسه در سال 96 می باشد.

 

تقدیر از احمد عطایی و علی محمدمؤدب برگزیدگان بخش نشر در جشنواره شهید اندرزگو

هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس، دختر ، شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده در حال گرفتن جایزه موسسه