گزارش پایانی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

- به گزارش متصدیان غرفة مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت در بخش کودک و نوجوان که با عنوان «گُلِ آبی» حضور داشت، در مدت 11 روز کاری نمایشگاه، بیشترین فروش مربوط به بسته­های تهیه شده ویژه پیش دبستانی­ها و دبستانی­ها و بعد از آن بسته ویژه نوجوانان بوده است. بیشترین فروش غیر بسته­ای، مربوط به کتابهای دوره قصه ­های شنیدنی از بچه ­های خوب(10جلد)، پیدا کن بچسبان، قصه ­های حمید و ریحانه(4جلد) امام و بچه ­ها، مامان فرزانه من، قصه آفتاب، زائر کوچولو، رفیق خدا، آواز چکاوک، و ... بود. آمار دقیق متعاقباً اعلام خواهد شد.

 نکتة قابل توجه، رضایت بازدید کنندگان از گرایشهای موضوعی در تولید کتابهای مؤسسه و نیز تألیفی بودن قریب به اتفاق تولیدات؟ مؤسسه است. از دیگر محورهای رضایت بازدیدکنندگان حجاب برتر متصدی زن غرفه و برخورد با متانت و ادب و دیانت متصدیان بود که شفاهاً آن را اظهار می­نمودند.

2- همچنین بنا به گزارش متصدیان غرفة عمومی مؤسسه، در مدت 11 روز کاری نمایشگاه بیشترین فروش مربوط به کتابهای ذیل بوده است: زمانه ات را بشناس(4جلد)، رضاشاه در قاب 190 تصویر، اشتباه تاریخی مصدق، نقش روشنفکران(3جلد) تاریخ انقلاب اسلامی(10جلد)، خانواده موفق، دولتمردان فرهنگی و فرهنگ دولتمردان، مدارس جدید و نفوذ فرهنگی غرب در ایران، حزب اعتماد ملی، مشروطه از آغاز تا سرانجام، شاخصه های مکتب امام خمینی(10جلد)، جهان در آستانه تحولی نوین و ...

3-رونمایی از کتابهای جدید مؤسسه با موضوع تاریخ معاصر و با حضور دکتر صفار هرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جمله برنامه ­های ویژه مؤسسه در این نمایشگاه بود که با استقبال علاقمندان به این موضوع مواجه گردید. بصورت موضوعی، نیز کتب تاریخ معاصر ایران در بین آثار مؤسسه بیشترین توجه و اعتماد بازدیدکنندگان را بخود جلب نموده و بیشترین فروش را داشته است.

4-در مورد مسائل مربوط به ارزیابی چگونگی برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، زمان تحویل غرفه­ ها و تبعیض­هایی که در این زمینه بوده، چینش غرفه­ ها و متراژ آنها، خریدهای حمایتی ارشاد از ناشران در نمایشگاه و ... مطالبی است که در آینده نزدیک، بررسی و اظهار نظر خواهد شد.