مصاحبه با دكتر مير عظيم قوام مؤلف كتاب " نوجوان و جوان موفق "

1- لطفاً خودتان را معرفی و سوابق تحصیلی و علمی خود را مختصراً بیان کنید؟

اینجانب سید عظیم قوام هستم. دکترای حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران دارم و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی هستم.استادیار پایه 23 بوده و داری 29 تألیف کتاب می باشم. مطالعه و تحقیقات زیادی در حوزه تربیت و خانواده دارم و سالهاست در موضوعات خانواده، ازدواج همسرداری و تربیت فرزند مشاوره و تدریس دارم ( بیش از 200 جلسه سخنرانی و مشاوره). همچنین دارای دهها مقاله در مجلات می باشم که تعدادی از آنها علمی پژوهشی  یا علمی ترویجی هستند.در زمینه داوری مقالات و کتب نیز در فصلنامه ها و جشنواره ها همکاری دارم.

2- انگیزه خود را در همکاری با مؤسسه در تحقیق و تألیف این کتاب ذکر نمایید؟

از آنجا که آن موسسه محترم را موسسه ای غیر انتفاعی و فعال و دلسوز در عرصه فرهنگی و در خط ولایت و رهبری می دانم ، افتخار همکاری با آن را دارم.

3- در طول تحقیق و تولید کتاب، همکاری و تعامل شما با مؤسسه چگونه بود؟

با مسئول محترم مؤسسه مشاوره ای داشته ام.

4- چه مدت زمانی تحقیق طول کشید و در مورد منابع آن توضیح دهید؟

حدود ده ماه تحقیق و تألیف کتاب طول کشید . لیست کامل منابع در کتاب می باشد ، اما اجمالاً از قرآن کریم ، روایات ، کتب اسلامی ، کتابهای علمی مختلف در موضوعات مطروحه در کتاب، سایت های مختلف اینترنتی و ... استفاده کرده ام.

5- ویژگی­ها و لُب محتوای کتاب خودتان را در چند سطر بیان کنید؟

هدف این کتاب آشنا کردن جوانان و نوجوانان در موضوعات مهم و مبتلا به  زندگی آنان و وظایف آنان در هر مورد و اینکه چگونه می توانند جوان یا نوجوانی موفق و مفید به حال خانواده و جامعه خویش باشند. این کتاب مسیر هدایت الهی را پیش روی جوانان و نوجوانان قرار داده و آنان را به مسیر عبودیت الهی رهنمون می کند.

6- چه توصیه­ای به خوانندگان این کتاب برای فهم عمیق­تر آن دارید؟

کتاب را در حال سر زندگی و سرحالی مطالعه کنند ، با دقت بخوانند ، بدون جانبداری اولیه و خالی از یافته های قبلی ذهن خود مطالعه کنند ، تا کتاب را کامل نخوانده اند قضاوت نکنند و مهمتراز همه اینکه به مفاد آن عمل کنند تا آثار فوق العاده آن را در زندگی خود مشاهده کنند.