مصاحبه با مؤلف جلد پنجم " انقلاب اسلامي، احزاب و گروهها" به نام " استحاله يك سازمان"

1- لطفاً خودتان را معرفی و سوابق تحصیلی و علمی خود را مختصراً بیان کنید؟

 بنده سعید میرزایی هستم کارشناس مدیریت

 

2- انگیزه خود را در همکاری با مؤسسه در تحقیق و تألیف این کتاب ذکر نمایید؟

موسسه فرهنگی قدر ولایت از جمله موسساتی هستند که در راستای فرمایشات امام و رهبری و در جهت ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی گام بر  می دارد و معیارهای منحصر به فردی در این موسسه وجود  دارد که کمتر جایی آن را داراست. از این رو بنده که تلاش دارم در جهت نشر ارزشهای انقلاب قلم بزنم بهتر دیدم که با این انتشارات کار کنم و تا کنون چند اثر را از جمله مجموعه پنج جلدی احزاب و گروهها که آخرین آن با عنوان استحاله یک سازمان است را با عزیزان موسسه قدر ولایت به چاپ رساندم.

 

3- در طول تحقیق و تولید کتاب، همکاری و تعامل شما با مؤسسه چگونه بود؟

به لحاظ حساسیت ویژه ای که مسئولین موسسه نسبت به آثار تولیدی دارند و دقت نظر آنان در امر نشر و اینکه مطالب قابل ارائه مطالبی نو و جدید بوده و اثر گذار و بصیرت افزا باشد لذا ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگی در طول مراحل مختلف تألیف کتاب وجود دارد . این ارتباط علاوه بر فوایدی چون

جلوگیری از اتلاف وقت و دوباره کاری های بی مورد که عمدتاً در کار نشر وجود دارد ، دقت مسئولین موسسه و بنده مألف را نیز در پی دارد بطوری که در طول مراحل مختلف تألیف کتاب تبادل نظر های سازنده ای بین ما صورت می گیرد.

 

4- چه مدت زمانی تحقیق طول کشید و در مورد منابع آن توضیح دهید؟

مراحل جمع آوری اطلاعات و منابع مورد نیاز این کتاب نزدیک به یک سال طول کشيد و با توجه به دسته بندی های منظم این اطلاعات کار نوشتن ان تقریباً در هشت ماه به اتمام رسید.

 

5- ویژگی­ها و لُب محتوای کتاب خودتان را در چند سطر بیان کنید؟

کتاب های متعددی در رابطه با احزاب و گروههای سیاسی و بویژه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی وجود دارد که البته هرکدام شاید به برهه ای از دوران این سازمان اشاره کرده اند اما کتاب استحاله یک سازمان مواضع این سازمان را از ابتدای تشکیل تا زمان لغو مجوز که پس از اقدامات غیر قانونی آنان در فتنه سال 88 بود  مورد بررسی قرار داده  است. خوانندگان محترم با مطالعه این کتاب درمی یابند که چگونه یک سازمان انقلابی پس از مدت زمانی دچار استحاله شده و در مسیری گام بر می دارد که بر خلاف آن چیزی است که ابتدا ادعا می کرده است و شعار در خط امام بودن آنان امروزه چگونه رنگ باخته است.

 

6- چه توصیه­ای به خوانندگان این کتاب برای فهم عمیق­تر آن دارید؟

از خوانندگان محترم در خواست می کنم در هنگام مطالعه این کتاب به نقش اشخاص تأثیر گذار در سازمان دقت بیشتری داشته باشند تا بهتر بتوانند انحراف ایجاد شده در این سازمان را بهتر درک کنند و فهم عمیق تری نسبت به مسایل داشته باشند.این افراد امروزه در صدد هستند تا دوباره در منصب های گوناگون جاخوش کنند و نفوذی که مقام معظم رهبری این روزها نقل بیاناتشان می باشد ،دوباره توسط این افراد شکل بگیرد که تمام تلاش بنده در بررسی و نقد این گونه احزاب و گروهها و سیاست موسسسه فرهنگی قدر ولایت در شناساندن اهداف و روشهای اینگونه افراد  در جهت بصیرت افزایی جامعه می باشد.